شمانیوز
شما نیوز

افزایش ۴ برابری ذخایر شورابه ای خور و بیابانک

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک از افزایش ۴ برابری ذخایر شورابه ای این مجتمع خبر داد.

افزایش ۴ برابری ذخایر شورابه ای خور و بیابانک

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو): امیدرضا محبعلی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اکتشافات انجام شده در منطقه خور و بیابانک، ذخایر شورابه از ۴۵۰ میلیون متر مکعب به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته و اقدامات لازم برای دریافت گواهی کشف از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: طی ۳ سال آینده، برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت اسمی کارخانه جهت تولید پتاس در 2 مرحله ۵۰ هزار تن و ۱۰۰ هزار تن صورت گرفته است.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک در ادامه با اشاره به استفاده از توان فنی مجتمع پتاس خور و بیابانک در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: از اوایل سال ۹۸، راهبری مجتمع پتاس خور و بیابانک با هدف سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای و استفاده از توان بخش خصوصی، به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در سال ۹۷، حدود ۱۴ میلیون متر مکعب شورابه از پلایا استخراج و پمپاژ شده است که شاهد تولید ۲۰ هزار تن کلرید پتاسیم در مجتمع پتاس خور و بیابانک بوده ایم.

محبعلی با بیان اینکه مجموع ذخایر پتاس کشور در مناطق «خور و بیابانک»، «پلایای میانی ترود» و «شورابه قم» بیش از 9.5میلیارد مترمکعب است، تصریح کرد: با این میزان ذخایر، رتبه نخست منطقه خلیج فارس و آسیای میانه و نیز رتبه هفتم جهان را دارا هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ذخایر غنی شورابه های کشور، با سرمایه گذاری می توان نسبت به رفع نیاز پتاس در کشور اقدام کرد.

مجتمع پتاس خور و بیابانک درکویر مرکزی ایران و در فاصله ۴۵۰ کیلومتری شرق مرکز استان اصفهان و حد فاصل ۳۰ کیلومتری شهرستان خور و بیابانک واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied