شمانیوز
شما نیوز

دلیل افت معاملات در بازار دلار

یکی از مهم‌ترین متغیرها که به‌عنوان دلیل افت دلار در میان معامله‌گران مطرح می‌شد، نزول قیمت حواله درهم بود.

دلیل افت معاملات در بازار دلار

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فصل اقتصاد: بر اساس صحبت‌های بازیگران بازار، دیروز قیمت حواله درهم حدودا در محدوده 3 هزار و 115 تومانی قرار داشت که 10 تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود. در این میان، عده‌ای از معامله‌گران نیز عنوان می‌کنند که روند عرضه درهم در دبی راحت‌تر شده است.

نماینده مردم فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و این کشور 700 میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است. ترکی ادامه داد: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و صرافی‌های بسته شده ایرانی در دبی دوباره فعال شده‌اند. این صحبت‌ها ادعاهای گروهی از معامله‌گران بازار را تایید می‌کند که گشایش‌های صورت گرفته با امارات و مدیریت نرخ حواله درهم را به‌عنوان عاملی که قیمت دلار را در بازار ارز داخلی کنترل کرده است، در نظر می‌گیرند.

به‌طور سنتی هر روز صبح پیش از شروع معاملات بازار تهران، نرخ خرید و فروش درهم دبی توسط بازیگران بازار داخلی رصد می‌شود و حتی عده‌ای باور دارند، قیمت شروع بازار تهران بر اساس نرخ حواله درهم دبی شکل می‌گیرد. در این میان، عده‌ای از فعالان عنوان می‌کنند نوسانات بسیار محدود قیمت دلار در ماه‌های اخیر موجب شده است که توجه نوسان‌گیران از بازار دور شود. به‌عنوان مثال از ابتدای مهرماه، قیمت دلار به‌طور مشخص در بیشتر مواقع در بازه 11 هزار و 350 تا 11 هزار و 550 تومان نوسان کرده و همین عامل موجب شده است که سوداگران تمایل زیادی برای حضور در بازار نداشته باشند، چرا که سود زیادی در آن نیست.

به بیان دیگر، رنج شدن بازار در دامنه‌ای محدود، نگاه‌ها را از بازار ارز دور و متوجه سایر بازارها کرده است.در این میان، رئیس کل بانک مرکزی نگاه کلان‌تری به نوسانات بازار دارد و عنوان می‌کند عرضه ارز در سامانه نیما از تقاضا پیشی گرفته و همین عامل ثبات قیمت‌های بازار آزاد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied