شمانیوز
شما نیوز

توضیحات همتی درباره دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی

درپی مطرح شدن دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی به هیچ‌وجه صحت ندارد.

توضیحات همتی درباره دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی درباره مطرح شدن اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی، گفت: این موضوع را من هم در برخی سایت‌ها دیده‌ام اما هیچ‌گونه بحثی در دولت و سایر مراجع مهم تصمیم‌گیری اقتصادی در این زمینه مطرح نشده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، همتی تاکید کرد که برنامه‌ای برای اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی نداریم.

 

دفتر سخنگوی دولت: مالیاتی از سود سپرده گذاران اخذ نمی شود

دفتر سخنگوی دولت با صدور اطلاعیه‌ای انتشار اخبار در خصوص اخذ مالیات از سود سپرده‌گذاران بانکی را رد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بار دیگر انتشار یک خبر نادرست در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها موجبات برخی نگرانی‌ها را فراهم کرد. نخست اینکه هیچ تصمیمی در دولت و در وزارت اقتصاد در این خصوص اتخاذ نشده است. دوم، طرحی که در مجلس برای اختصاص یک درصد از درآمد شرکت‌های دولتی و بانک‌ها برای آموزش تصویب شده، مطرح و قرار شد مراتب مخالفت دولت با این طرح به شورای محترم نگهبان منعکس شود.

دفتر سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواسته است در زمان انتشار خبر اخلاق رسانه ای را رعایت کنند.

 

احتمال تصویب مالیات سود سپرده بانکی با نرخ صفر

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیش‌نویس مالیات بر مجموع درآمد تا پایان پاییز به دولت ارائه می‌شود، گفت: با توجه به نظر سیاست‌گذار اقتصادی احتمال دارد مالیات با نرخ صفر برای سود سپرده بانکی لحاظ شود.

محمدعلی دهقان دهنوی، با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌نویس اولیه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم به معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد ارجاع شده است گفت: تا کنون بخشهای ابتدایی پیش‌نویس ارائه‌شده از سوی سازمان مالیاتی در معاونت اقتصادی بررسی شده اما تا امروز هیچ بحثی در خصوص موضوع ضرایب جدید مالیات بر مجموع درآمد قطعی نشده است.

وی افزود: آنچه در برخی سایتها منتشر شده یک پیش‌نویس اولیه و غیر قابل استناد است که قطعاً در مراحل بعدی تغییرات زیادی خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه در این معاونت جهت بررسی پیش‌نویس لایحه مالیات بر مجموع درآمد، گفت: برآورد اولیه ما این بود که در پایان مهر ماه بررسی اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم تکمیل شود اما با توجه به پیچیدگی و ظرافتهای بررسی این موضوع، احتمالاً تا انتهای پاییز بررسی‌های معاونت اقتصادی در خصوص پیش‌نویس لایحه قانون به اتمام برسد.

 دهقان با بیان اینکه مالیات بر مجموع درآمد در پیش‌نویس اصلاحیه لایحه مالیاتهای مستقیم گنجانده شده گفت: در بحث مالیات بر مجموع درآمد بایستی همه درآمدهای افراد از جمله درآمد حاصل از سود سپرده بانکی، املاک، دارایی‌ها و کلیه درآمد ناشی از شغل و به‌طور کلی هر چیزی که منجر به درآمد و سود شود احصا  شود.

وی افزود: این سیاست‌گذار اقتصادی و در نهایت مجلس شورای اسلامی است که تعیین می‌کند کدام درآمدها از مالیات معاف شده و برای کدام درآمدها نرخ‌های پایین یا بالاتر مالیاتی لحاظ شود.

 دهقان دهنوی گفت: بنابراین مباحث مطرح‌شده در خصوص دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی صحت ندارد و هنوز هیچ چیز در این خصوص قطعی نیست.

به‌گفته معاون وزیر اقتصاد بعد از تکمیل بررسیها در معاونت اقتصادی پیش‌نویس مربوطه به دولت ارجاع می‌شود و احتمالاً بررسیهای مربوطه در دولت زمان خود را نیز به‌همراه داشته باشد اما با توجه به اینکه در معاونت اقتصادی از نظر صاحب‌نظران مختلف استفاده شده پیش‌بینی می‌شود در بازه کوتاه‌تری بررسی لایحه در دولت به سرانجام برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied