شمانیوز
شما نیوز

مشاور مدیرعامل شرکت مس در بازدید از رینوتکس 2019 خبر داد:

امضای سه تفاهم‌نامه با مراکز علمی در حوزه ساخت داخل

یکی از بخش‌های مهمی که دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس در طی ماه‌های گذشته بر پیاده‌سازی آن در فرایند ساخت داخل و افزایش بهره‌وری تأکید کردند همکاری با مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌‌بنیان است تا در شرایط تحریم‌ به توسعه‌پایدار دست‌یابیم.

امضای سه تفاهم‌نامه با مراکز علمی در حوزه ساخت داخل

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مس پرس: حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس در بازدید از هفتمین نمایشگاه فن‌آوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس 2019) با بیان این مطلب گفت: در همین راستا، در  جریان برگزاری نمایشگاه، دو تفاهم‌نامه با مرکز علم و فناوری و یک تفاهم‌نامه با دانشگاه شهید مدنی تبریز با حضور مدیریت ارشد مجتمع مس سونگون به امضا رسید.

وی تأکید کرد: این تفاهم‌نامه‌ها با هدف استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی تجهیزات و قطعات خط تولید مجتمع مس سونگون به امضا رسید.

ضیغمی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند نقشی اساسی و مهم در توسعه اقتصادی کشور بازی کنند گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری در این حوزه برنامه‌ریزی‌های جدی و عملیاتی برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی انجام داده است تا با تمام توان از توانمندی‌های اهالی علم و دانش در تحقق ساخت داخل استفاده کند.

وی ادامه داد: بر این اساس یکی از جنبه‌های متفاوت حضور شرکت مس و مجتمع‌ها در نمایشگاه‌های ملی و استانی نمایش تجهیزات و قطعات موردنیاز شرکت مس برای بومی‌سازی است تا از این طریق به‌صورت عینی اراده شرکت مس برای استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل نشان داده شود.

به گفته ضیغمی علاوه بر این نمایش نیازها و تجهیزات در فضای نمایشگاهی نشان می‌دهد که شرکت مس آماده همکاری با همه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها است و از هرگونه ایده و خلاقیت در فرایند ساخت داخل استقبال می‌کند.

مشاور مدیرعامل شرکت مس با اشاره به گزارش‌های اعلام‌شده در حوزه بومی‌سازی از سوی شرکت خدمات بازرگانی شرکت مس گفت: طی 7 ماهه اول سال 1398 در حدود 492  قطعه ساخت داخل شده است که این میزان بومی‌سازی نشان‌دهنده اراده شرکت مس و مدیریت ارشد مجموعه در تحقق بومی‌سازی در صنعت بزرگ مس ایران است.

ضیغمی به برگزاری همایش‌های علمی برای تعامل بیشتر شرکت مس با نهاد علمی کشور به‌عنوان یکی دیگر از رویکردهای شرکت مس اشاره کرد و گفت: در حوزه استارتاپ‌ها هم در ماه گذشته همایشی در حوزه ایمنی در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد تا از این طریق و با شناسایی و به‌کارگیری مباحث نوین و به روز دنیا  در حوزه ایمنی به توسعه پایدار در تولید دست یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied