شمانیوز
شما نیوز

تقسیم کارها باید براساس اصول حاکمیت شرکتی صورت گیرد

تمام فرایندها و مولفه‌های مرتبط با هدایت بهینه شرکت‌ها و همچنین تقسیم کار باید براساس اصول حاکمیت شرکتی انجام شود.

تقسیم کارها باید براساس اصول حاکمیت شرکتی صورت گیرد

 

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری نقدینه، یکی از نشست‌های تخصصی رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۹نشست «حاکمیت شرکتی در ایران» با تاکید بر شرکت‌های بورسی بود که توسط این شرکت برگزار شد. مجید مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: الزام اصول حاکمیت شرکتی بر هیچ کس پوشیده نیست و تقریبا همه فعالان اقتصادی بر تاثیر مهم این اصول توافق دارند.

مشعلچی با بیان اینکه اصول حاکمیت شرکتی دو موضوع اصلی هدایت بهینه شرکت‌ها و کنترل و نظارت دقیق بر شرکت‌ها را هدف‌گذاری کرده است، افزود: اصول یادشده، تمام فرایندها و مولفه‌های مرتبط با هدایت بهینه شرکت‌ها از بخش قانون‌گذاری، انتخاب هیات‌مدیره و مدیرعامل که هدایت اصلی شرکت را بر عهده دارند تا تقسیم کار را مورد توجه قرار داده است.

 

وی ادامه داد: بحث صاحب صلاحیت بودن اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل از موارد مورد توجه اصول حاکمیت شرکتی است و براساس همین اصول، صلاحیت افراد بررسی و وظایف تقسیم می‌شود.

مشعلچی یادآور شد: بیمه مرکزی ایران نیز دقیقا براساس همین اعلام کرده است صلاحیت مدیران عامل بیمه‌ها بررسی و چنانچه مدیری فاقد صلاحیت بود اجازه نخواهد داشت در شرکت‌ جدیدی مشغول شود و این بخش از اصول حاکمیت شرکتی در این تصمیم بیمه مرکزی ظهور پیدا می‌کند.

 

مدیرعامل بیمه کوثر در پاسخ به این پرسش که آیا در شلوغی‌های اخیر شعبه بانکی تحت‌پوشش بیمه کوثر بوده است، گفت: تعدادی از شعب بانک سپه تحت‌پوشش بیمه بوده است و بعد از بررسی‌ها، خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

او در این باره که «گفته می‌شود بلوا و اغتشاش در دنیا مشمول پوشش بیمه‌ای نیست پس چرا صنعت بیمه ایران این خطرها را تحت پوشش قرار می‌دهد»، توضیح داد: زیرا ایران کشور امنی است و این اتفاق‌ها به ندرت در کشور می‌افتد به همین خاطر صنعت بیمه به درخواست بانک‌ها پاسخ مثبت داده است و این خطر را هم تحت‌پوشش قرار داد.

 

مشعلچی در خاتمه گفت: سال مالی ۹۸یکی از بهترین سال‌های عملکرد بیمه کوثر است و در پایان سال اخبار خوبی برای سهام‌داران بیمه کوثر داریم.

 

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری

همچنین نخستین جشنواره فرهنگی و هنری صنعت بیمه با مشارکت بیمه مرکزی و شرکت بیمه کوثر و با حضور رئیس کل بیمه مرکزی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹رونمایی شد.

مدیر روابط‌عمومی بیمه کوثر در حاشیه این مراسم گفت: این جشنواره اسفندماه در شهر کرج و با اهدافی از جمله آشنایی بهتر مردم با فعالیت‌ها و مزیت‌های صنعت بیمه و برقراری ارتباط میان این صنعت و سینما برگزار می‌شود.

 

احمدرضا عصاری از برگزاری این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مردمی خبر داد و افزود: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری صنعت بیمه در بخش حرفه‌ای با چهار رده فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ و پویانمایی و بخش مردمی با دو رده فیلم و عکس تلفن همراه برگزار خواهد شد. وی اظهار کرد: در روز پایانی برگزاری جشنواره جوایز نفیسی به برندگان هر دو بخش اهدا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied