شمانیوز
شما نیوز

کارنامه بانک قرض‌الحسنه مهرایران در حمایت از تولید ملی/ نقش مهر ایران در ایجاد تقاضا برای تولیدات داخلی

هرچند اقتصاد ایران در شرایط سخت تحریمی به سر می برد، اما همین تحریم‌ها می توانند به فرصت تبدیل شوند؛ به شرط اینکه مدیریت صحیحی در کارها وجود داشته باشد. یکی از مواردی که این مدیریت صحیح می‌تواند نقش برجسته خود را نشان دهد، بحث تولید است.

کارنامه بانک قرض‌الحسنه مهرایران در حمایت از تولید ملی/ نقش مهر ایران در ایجاد تقاضا برای تولیدات داخلی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، متأسفانه اکنون وضعیت تولید در کشور ما به‌طور نسبی از شرایط مطلوبی برخوردار نیست، برای نمونه خیلی از کارخانه‌های ما قدرت تولید خود را از دست داده‌اند یا حتی تعطیل شده‌اند. کاری که در اینجا می‌توان کرد این است که در ابتدا فرهنگ‌سازی جامعی درباره اهمیت مصرف کالای ایرانی صورت گرفته و پس از آن نیز باید تفکیک وظایف در رابطه با بخش‌های مختلف انجام شود. مشخص است که بانک‌ها می¬توانند نقش مهمی در راستای این وظیفه ملی ایفا کنند.

 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم بنا بر رسالت خود با وام‌های قرض‌الحسنه، محصولات و خدمات خود به چرخه تولید کشور کمک می‌کند. این بانک سعی می‌کند تا به سهم خود در شکوفا کردن اقتصاد ایران نقش داشته باشد. در این مسیر رویکرد اتکا به درون که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد نیز مورد توجه ویژه بوده است. اقتصاد درون‌زا، اقتصادی مولد است که رونق تولید در آن حرف اول را می زند و نارضایتی از شرایط اشتغال نیز در آن کمتر دیده می شود.

 

مهر ایران و توجه به بخش‌های مختلف تولید

افزایش توجه به سنت قرض‌الحسنه یکی از راه‌های تقویت اقتصاد کشور در دوران کنونی است. اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه باعث کاهش هزینه‌های تأمین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. همچنین در صورتی که مصرف‌کننده بتواند با تسهیلات قرض‌الحسنه کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کند، ترغیب می‌شود که خرید آینده را به زمان حال منتقل کند. می‌توان این تسهیلات را با تخصیص دادن برای خرید کالای ایرانی، در راستای تقویت تولید داخل هدایت کرد.

 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این راستا، سیاستی راهبردی را در نظر گرفته است. این بانک، یکی از رویکردهای خود را «توجه به حمایت از تولید، سرمایه و کارگر ایرانی» قرار داده است. چنین سرمایه‌گذاری‌هایی می‌تواند مشوق تولید و مصرف کالاهای تولید داخل باشد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلاتی را برای خریداران کالای ایرانی در نظر گرفته تا مردم را برای خرید کالای تولید داخل تشویق کند.

 

حمایت از تولید کالاهای باکیفیت

چگونه می توانیم از رکود و تعلل در امور اقتصادی کشور جلوگیری کنیم؟ یکی از راه‌های آن، توجه به فعالیت‌های مولد و تولید کالاهای باکیفیت است. اگر نزد مردم کشور ما این مسئله نهادینه شود که کالای ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است، خیلی از مشکلات حل خواهد شد. لازمه تولید باکیفیت چیست؟ علی‌القاعده چند شرط لازم است از جمله رقابت‌پذیری، افزایش سطح کیفی محصولات به‌صورت مستمر، توجه به نیاز مشتری و ... . این شروط به‌آسانی محقق نمی شود و لازم است که تدابیری برای رسیدن به آنها اندیشیده شود، یکی از راه‌های تأمین کالاهای باکیفیت، توجه به کارآفرینی و حمایت از تولید است.

 

بانک قرض الحسنه مهر ایران در نظر دارد امسال اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی، توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان برای کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار دهد. اقتصاد دانش‌بنیان تأثیری جدی بر رونق تولید خواهد داشت، زیرا تولید مبتنی بر دانش صورت می گیرد و بهره‌وری در چنین صنایعی بالاست.

 

رونق تولید در گرو حمایت از تولیدگر ایرانی

با نگاهی به چند کشور که مسیر توسعه را آغاز کردند، متوجه می شویم که استفاده از ظرفیت‌های داخلی نقش بسیار مهمی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی آنها داشته، البته که نقش سرمایه‌گذاری‌های خارجی را نیز نمی توان در پیشرفت آنها نادیده گرفت. بعضی از همین کشورها در همسایگی ما هستند.

 

درست است که ما هم باید از ظرفیت‌های خارجی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، اما نکته اصلی این است که هیچ‌گاه نباید چشم خود را بر توانایی‌های داخلی خود ببندیم. مسئله تولید به‌نوعی مهم‌ترین موضوع در تقویت توان اقتصادی کشور و رسیدن به توسعه است. نهادها و سازمان‌های گوناگونی در این زمینه نقش دارند که یکی از مهم‌ترین آنها بانک‌ها هستند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سیاست‌گذاری‌های خود به‌منظور ترویج قرض‌الحسنه و معرفی خدمات و محصولات جدید سعی دارد تا به سهم خود برای رسیدن به «رونق تولید» نقش‌آفرینی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied