شمانیوز
شما نیوز

برای دوازدهمین سال متوالی

بانک پاسارگاد از برترین های کنکور سال 98 تجلیل کرد

بانک پاسارگاد برای دوازدهمین سال متوالی از برترین های کنکور سال 98 تجلیل کرد.

بانک پاسارگاد از برترین های کنکور سال 98 تجلیل کرد

به گزارش خبرنگار شمانیوز، بانک پاسارگاد برای دوازدهمین سال متوالی، از نفرات اول تا سوم کنکور سراسری سال ۹۸ تجلیل کرد‌.

این مراسم  باحضور دکتر مجیدقاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و ریاست اسبق دانشگاه شریف دکتر سهراب پور و مدیرکل دفترعلوم و فناوری دکتر شمیرانی و دکتر فاضل وزیر سابق بهداشت و جمعی از استادان دانشگاه ها  و مدیران بانک پاسارگاد و خانواده های برگزیدگان برتر کنکور در دانشگاه خاتم برگزارشد.

5L2A9786

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد  با تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری ۹۸ گفت: لازم میدانم در ابتدا از پدرها و مادرهایی که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌ و تحویل جامعه داده اند، تشکر و قدردانی کنم.

رییس دانشگاه خاتم همچنین ضمن اشاره به ورود نخبگان به عرصه علم و بازار کار در سطوح بالاتر ادامه داد: تاکنون ۱۸۰ نفر بورسیه داشتیم. برخی از آنها هنوز در مقطع کارشناسی و دکتری هستند و ۴۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل‌ هستند. همچنین ۲۴ نفر برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته و بورسیه شده اند.

5L2A9782

قاسمی با بیان اینکه هم اکنون اقدامات خوبی برای رجعت نخبگان از سوی بنیاد نخبگان انجام شده است، گفت: دانشگاه خاتم چهارمین دانشگاهی بودکه مجوز رشته اقتصاد نظری را اخذ کرد. این رشته به شکلی توانسته فعال شود که رتبه‌های زیر ۳۰ را جذب کند. ما هر سال ۱۷ تا ۱۸ نفر در این رشته دانشجو می‌پذیریم که اغلب زیر رتبه ۳۰ هستند.

وی با اشاره به فراهم سازی مقدمات این مهم، ابراز داشت: جذب این دانشجویان مقدماتی داشته و حدود پنج، شش سال طول کشیده تا بتوانیم این افراد را جذب کنیم. فرهنگ و فرهنگ سازی زمانبر است‌؛ شش سال پیش بود که ما در یک بررسی ۲۷ نفر از نخبگانی که به خارج از کشور رفته بودند را شناسایی و دعوت کردیم تا با آنها دیداری داشته باشیم. در آن جلسه ما با نخبگان میثاق بستیم که برنامه راهبردی دانشگاه خاتم عبور از استنفورد است‌. در آن جلسه شش هدف برای این کار توسط این نخبگان تعریف شد و بعد آنها به محل زندگی خود رفتند، اما جلسات خود را به صورت مجازی ادامه دادیم.

5L2A9674

مدیرعامل بانک پاسارگاد یادآور شد: در حوزه فناوری‌های همگرا ما یک برنامه مشترک با سوربن فرانسه در نظر گرفتیم و توانستیم که برای سومین سال دانشجویانی بگیریم که نیمی از کلاس‌ها را در ایران و نیمی دیگر را در سوربن بگذرانند. همچنین ما افرادی را داریم که مقاله آنها در برترین سطح ارزیابی‌های جهان بوده است.

قاسمی در ادامه با اشاره به اجرای 35 پروژه در هلدینگ بانک پاسارگاد ابراز داشت: در بانک پاسارگاد چندین هلدینگ داریم که توانسته‌اند ظرف یازده سال ۳۵ پروژه را سرمایه گذاری کند، به عنوان مثال محصول سالانه هلدینگ معدنی (میدکو) دو و نیم میلیون دلار است. ما واحدی داریم که سنگ مس تولید می‌کند که رقیبی برای آن وجود ندارد و حتی دولت شیلی از این مساله تقدیر کرد، همه اینها در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاد     

وی خطاب به برترین های کنکور سراسری گفت: شما نخبگان این باور را داشته باشید که توانایی فعالیت در پروژه‌های بزرگ را داشته باشید. ما به لحاظ توانایی ملی و هوش در دنیا سرآمد هستیم.

 قاسمی ضمن ابراز خرسندی حمایت از نخبگان خاطرنشان کرد: من یکی از بورسیه‌های بانک مرکزی بودم و برای تحصیل به خارج از کشور رفتم و هرگز ندیدیم یک خارجی بتواند با یک ایرانی رقابت کند. از این رو شما بسیار جایگاه والایی دارید .

در ادامه سهراب‌پور، عضو هیات امنای دانشگاه خاتم و رییس سابق دانشگاه شریف در ابتدای این آیین ضمن تبریک به برترین‌های کنکورسال  98 گفت:افراد برتر بیش از هرچیزی لازم است از پدر و مادر خود  بابت زحماتی که کشیده‌اند، تشکر کنید همانطور که این مهم بارها در قرآن کریم تاکید شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های ریاست بانک پاسارگاد ادامه داد : در موسسات بزرگ مانند بانک‌ها و بنگاه‌های بزرگ دنیا موضوعی به نام مسئولیت اجتماعی مطرح است. این بنگاه‌ها علاوه بر کارها تخصصی خود نسبت به جامعه یک سری وظایف دارند که اغلب آنها به این وظایف می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در کشور ما نیز همین طور است برای مثال دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در زمینه حمایت از هنر، عرصه ورزش و مسایل علمی بسیار فعال بوده است.

عضو هیات امنای دانشگاه

خاتم افزود: دکتر قاسمی قصد دارد که دانشگاه خاتم را به استنفورد ایران تبدیل کنند و با تمام قدرت در این مسیر در حال حرکت است. یکی از اقدامات او حمایت از نخبگان است‌.

سهراب پور با تاکید بر اینکه نخبگان  ازبهترین‌های کشور به شمار می روند ادامه داد: بنابراین لازم است که مورد حمایت قرار گیرند در همین راستا آقای قاسمی از این جامعه حمایت کرده است.

وی اضافه کرد: شما نخبگان و دانشجویان از مرحله نوجوانی به جوانی رسیده‌اید و حالا مسئولیت شما سنگین‌تر شده است. هر چه در این کشور ساخته شود، توسط همین نخبگان است به عنوان مثال شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اقدامات نخبگان است.

عضوهیات امنای دانشگاه خاتم خاطرنشان کرد: امید ما نیز برای آینده به همین شرکت‌های دانش بنیان بوده، زیرا آنها علاوه بر تولید، صادرات زیادی هم دارند.

همچنین شمیرانی، مدیر دفتر امور موسسات آموزشی وزارت علوم در ادامه این همایش عنوان کرد: ما در وزارت علوم حدود ۳۱۰ موسسه غیرانتفاعی داریم که از بین آنها حدود ۱۸ موسسه توانستند به دانشگاه تبدیل شوند.

مدیر دفتر امور موسسات آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: تبدیل شدن موسسه به دانشگاه شرایط بسیار دشواری دارد. از طرفی یکی از پارامترهای وزارت علوم بحث اعضای هیات علمی است که دانشگاه خاتم توانسته از حد نصاب نیز بالاتر برود و می‌دانیم برای جذب هیات علمی هم سختگیری‌های خاص خود را دارد.

وی اشاره کرد: این دانشگاه از نظر وزارت علوم دانشگاه معتبری است اما از این بابت که این مجموعه دانشجویان را تا مقطع دکتری بورس می‌کند آنهم در شرایطی که مغزها به فکر رفتن از کشور هستند اقدام بسیار خوبی است‌. چنین سیاست‌هایی موجب می‌شود دانشجویان و نخبگان در کشور ما بیشتر بمانند. زیرا اگر دانشجویان از کشور خارج شوند به کشور آسیب می‌زند. امیدواریم نخبگان ما در آینده به عنوان یکی از بنیانگذاران همین حمایت‌ها باشند تا این گونه اقدامات تکثیر شود.

در پایان الهه اسماعیلی - دانشجوی رشته سینما در دانشگاه هنرتهران که جزء رتبه های برتر کنکور سالهای قبل بود ضمن تبریک به برترین های کنکورسراسری گفت: بدون شک در ادامه مسیر راه سخت تری را پیش رو خواهید داشت و بنابراین با همان جدیتی که آغاز کرده اید ادامه مسیر دهید.

وی ضمن قدردانی از مدیرعامل و روابط عمومی بانک پاسارگاد، افزود: این بانک به رغم اینکه وظیفه ای درقبال ما داشته باشد طی این سالها حمایت های بی دریغی را شامل حال ما کرده است به طوری که توانستیم با حمایت های بانک پاسارگاد با دغدغه های مالی کمتری توان خود را بر یادگیری و علم آموزی بگذاریم.

اسماعیلی بیان داشت: متاسفانه افرادی بوده اند که به دلیل وجود دغدغه های مالی نتوانسته اند در مسیر کسب آگاهی و علم و دانش موفق ظهور کنند اما ما به عنوان برترین های کنکور سراسری همیشه این دلگرمی را داشته ایم که بانک پاسارگاد از ایده ها و طرح های ما حمایت می کند و قدردان حمایت آن هستیم.

گفتنی است، دوازدهمین آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت علوم و بانک پاسارگاد عصر روزگذشته(یکشنبه ۱۷ آذر)در دانشگاه خاتم برگزار شد.

بر اساس این خبر،بانک پاسارگاد ضمن اهدای۲۵ هزار سهم بانک به نفرات اول، ۱۸ هزار سهم به نفرات دوم و ۱۵ هزار سهم به نفرات سوم، مبلغ ۷۰۰ هزارتومان کمک هزینه تحصیلی برای هردانشجو  تا هر زمان که در داخل کشور ادامه تحصیل بدهند، ماهانه در نظر گرفته است که به حساب این عزیزان واریز خواهد کرد.

"علیرضا سخایی راد" از اهواز، "محمد صادق مجیدی یزدی "از تهران، "دانا افاضلی" از تهران ،"آریا جلالی" از لاهیجان، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، در گروه آزمایشی علوم تجربی "ایزدمهر احمدی نژاد" از تهران، "محسن راستکار" از تبریز،" فرهنگ امیری" از شیراز، درگروه آزمایشی علوم انسانی نیز "فاطمه شب‌خیز" از لار، "مریم اسماعیلی" از تهران، "امین ایمانپور" از تبریز، " ، در گروه آزمایشی هنر "سارا سادات کریمی" از تهران، "صبا محمدی مفرح " از تهران، "پریا سینائیان" از تهران و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز "صالح شاملو احمدی" از تهران، "امیرشایان چادگانی پور " از اصفهان ، "شهریار رجائی فیروزآبادی" از تهران مورد تجلیل بانک پاسارگاد قرار گرفتند.

 

  • 5L2A9346
  • 5L2A9385
  • 5L2A9412
  • 5L2A9457
  • 5L2A9474
  • 5L2A9569
  • 5L2A9606
  • 5L2A9632
  • 5L2A9654
  • 5L2A9674
  • 5L2A9730
  • 5L2A9753
  • 5L2A9765
  • 5L2A9782
  • 5L2A9786
  • 5L2A9803
  • 5L2A9806
  • 5L2A9870
  • 5L2A9876
  • 5L2A9911
  • 5L2A9922
  • 5L2A9933
  • 5L2A9961
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied