شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی بانک آمریکایی درباره آینده بازار طلا

بانک آمریکایی مریل لینچ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا وتورم مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در سال ۲۰۲۰ خواهد بود

پیش بینی بانک آمریکایی درباره آینده بازار طلا

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از کالاخبر : بانک مریل لینچ در چشم انداز بازارهای جهانی که هفته پیش منتشر کرد، پیش بینی کرد ه است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۲۰ به ۱۴۹۴ دلار و قیمت هر اونس نقره نیز به ۱۷.۵۴ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش مایکل ویدمر استراتژیست بازار فلزات گرانبها در بانک مریل لینچ در این باره گفت: با توجه به متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا خیلی سخت بتوان از عملکرد بازار طلا در سال ۲۰۲۰ هیجان زده شد.

وی در ادامه افزود: طلا فاقد یک کاتالیزور اصلی برای افزایش بیشتر قیمت در سال ۲۰۲۰ است. نرخ بهره عامل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است. تصور می کنم بانکهای مرکزی جهان باید سیاست های انبساطی پولی بیشتری را در نظر بگیرند تا شاهد رشد تقاضا و قیمت طلا باشیم.

بانک مریل لینچ پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا سال آینده یک بار نرخ بهره را آن هم در شش ماه دوم کاهش خواهد داد. نظرسنجی موسسه CME FedWatch نیز نشان می دهد شانس کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر سال آینده ۵۰ درصد است.

این بانک پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا سال آینده به ۱.۷ درصد خواهد رسید که این رقم برای حمایت از رشد اشتغال کافی خواهد بود ولی برای مجبور کردن فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره کافی نیست.

فشارهای تورمی نیز در اقتصاد آمریکا حدود ۲ درصد خواهد بود. این تحلیلگر اقتصادی افزود: وضعیت اقتصادی آمریکا رو به بهبود است و این مساله به ضرر طلا است. پایان یافتن جنگ تجاری آمریکا و چین می تواند به نفع اقتصاد ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ باشد. ترامپ انگیزه زیادی داشت تا قبل از آغاز ۲۰۲۰ به یک توافق تجاری با چین دست پیدا کند. حداقل ترامپ می خواهد قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به یک آتش بس موقتی با چین برسد.

این تحلیلگر بانک مریل لینچ بر این باور است که عزم سیاسی کافی در آمریکا وجود دارد تا مانع از رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۰ شود.

بانک مریل لینچ پیش بینی می کند که کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند در سال ۲۰۲۰ به نفع قیمت طلا باشد چرا که ارزش دلار هم اکنون فراتر از ارزش واقعی آن است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied