شمانیوز
شما نیوز

تکلیف قیمت خودرو در حاشیه بازار را روشن کنید

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر صمت باید تکلیف قیمت خودرو در حاشیه بازار را روشن کند.

 تکلیف قیمت خودرو در حاشیه بازار را روشن کنید
به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : امیر خجسته نماینده مردم همدان در نشست علنی امروز سه‌شنبه (3 دی 98) مجلس شورای اسلامی  در جریان سؤال خود از رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص علت عدم توجه به قیمت‌های کاذب خودرو در بازار اظهار داشت: بحث خودروسازان بسیار مفصل است و یک داستان پرغصه در طول سنوات گذشته دارد.

وی افزود:‌ما بحث‌های متعددی در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیسیون اصل نود داشتیم و نارضایتی‌ها به دلیل افزایش قیمت خودرو ایجاد شده بود چرا که می‌گفتند قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار باشد که این هم عملیاتی نشده بود. 

نماینده مردم همدان در مجلس عدم انجام تعهدات به موجب قرارداد مشخص شده در هنگام خرید خودرو، بستن قراردادهای یکطرفه و ضرر به مردم و همچنین اوضاع به هم ریخته خودروسازان را از محورهای اصلی سؤال خود از وزیر صمت خواند و گفت: اوضاع خودروسازان به قدری به هم ریخته بود که موجب شد مقابل مجلس تجمع کنند. همچنین بدهی‌ها هم معوقه شده بود.

خجسته ادامه داد‌: نوع خودرویی که قرار بود به مردم واگذار شود نیز مشخص نبود بنابراین یک نوع آشفتگی بین خودروسازان و خریداران خودرو ایجاد شد.

وی نابسامانی در احوال و نوع خودرو را از جمله موارد مورد سؤال خود از وزیر صنعت معدن و تجارت مطرح کرد و گفت: بدهکاران و خودروسازان 30 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و 20 هزار میلیارد به بخش خصوصی بدهکار هستند و یک میلیون و 100 هزار خودرو معوقه داشتیم که پول مردم را گرفته بودند و کار را رها کرده بودند.

نماینده مردم همدان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش ظرفیت تولید خودرو به صورت سالانه را 2 میلیون و 200 هزار خودرو دانست و گفت:‌متاسفانه اکنون در شرایط فعلی این تعداد خودرو تولید نمی‌شود و اشتغال در خودروسازی اگر مدیریت نشود مشکلات عدیده‌ای را به بار خواهد آورد.

خجسته همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهدات انجام شده در رابطه با گمرکات و بازدیدهای صورت گرفته و موضوع قاچاق کالا را به طور علنی بازدید کردیم. بندر امام را هم بازدید کردیم و طی آخرین مرحله علیرغم مسائل حاد خودروسازان یک امید ایجاد شده بود که طبق بازدیدهای انجام شده دریافتیم تمام ظرفیت‌های خودروسازان به کارگیری شده است.

وی همچنین اعلام کرد:‌از تولید روزانه 800 هزار دستگاه به 3600 دستگاه خودرو رسیده‌ایم. همچنین پیش فروش  فوری و الکی خودرو به زیر 50 درصد رسیده است.

نماینده مردم همدان در مجلس همچنین یادآور شد: طبق گزارشات ارائه شده از یک میلیون و 300 هزار خودروی معوقه، 800 هزار خودرو تحویل داده شده است. لذا مدیریت جدید خودروسازی صحیح بود.

خجسته اضافه کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته 3600 خودرو در طول روز تولید می‌شود که خوب است اما باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های خوب خودروسازان را تحسین می‌کنیم، گفت: چه برنامه‌ای برای معوقات و افرادی که سرگردان هستند دارید و قیمت حاشیه بازار کار خوبی نیست. لذا وزیر باید تکلیف این موضوع را روشن کند.  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied