شمانیوز
شما نیوز

دلیل حذف برخی خانوار‌ها از دریافت بسته معیشتی

به گفته سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از بین متقاضیانی که درخواست بسته حمایت معیشتی داشتند، دو میلیون و ۶۵۱ هزار نفر شرایط برخورداری از بسته را ندارند که از هفته آینده این امر به آنها اطلاع رسانی می‌شود و می‌توانند وارد سایت شده و علت عدم برخورداری از بسته را ببینند.

دلیل حذف برخی خانوار‌ها از دریافت بسته معیشتی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها: به گفته سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از بین متقاضیانی که درخواست بسته حمایت معیشتی داشتند، دو میلیون و ۶۵۱ هزار نفر شرایط برخورداری از بسته را ندارند که از هفته آینده این امر به آنها اطلاع رسانی می‌شود و می‌توانند وارد سایت شده و علت عدم برخورداری از بسته را ببینند.

حسین میرزایی، با بیان اینکه از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست یونیکی ثبت شده در کددستوری *۶۳۶۹#، در مجموع سه میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ نفر شرایط بررسی اطلاعات مالی شان را از سوی دولت پذیرفتند که اطلاعات آنها به صورت سیستمی بررسی شد.

 

اضافه‌شدن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به فهرست مشمولان بسته حمایتی

ارسال پیامک به مشمولان جدید و واریز یک‌جای دو مرحله از بسته

وی افزود: در مجموع بنا به شرایط و شاخص‌هایی چون سفرخارجی، ملک، خودرو، شغل و .... که از قبل اعلام کرده بودیم، تعداد یک میلیون و۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر در قالب ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار مشمول دریافت بسته شدند و به فهرست ما اضافه شدند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با بیان اینکه برای این افراد پیامک ارسال کردیم گفت: در این پیامک آمده بود که «خانوار شما مشمول بسته حمایت معیشتی شده و دومرحله به صورت یکجا در تاریخ ۱۰ دی ماه به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می‌شود؛ همچنین در این پیامک مبلغ به ریال و بانک عامل نیز قید شده بود».

آغاز اطلاع رسانی به متقاضیانی که مشمول بسته معیشتی نمی‌شود از هفته آینده

میرزایی با بیان اینکه مابقی، دو میلیون و ۶۵۱ هزار نفر هستند که شرایط برخورداری از بسته را ندارند، از هفته آتی به آنها اطلاع رسانی می‌کنیم و می‌توانند وارد سایت شوند و علت عدم برخورداری از بسته را ببینند.

مهلت تعیین شده برای مراجعه به سایت تا ۲۴ دیماه؛ این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ادامه داد: اما از بین ۶ میلیون نفر حدود ۶۶۶ هزار درخواست مربوط به افرادی بود که در لیست یارانه بگیران نبودند و بسته نگرفته‌اند که با مهلت ۱۴ روزه‌ای که به آنها دادیم آنها تا ۲۴ دی ماه فرصت دارند به سایت مراجعه کنند. این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. توصیه می‌کنیم افراد در کمترین زمان درخواست خود را ثبت کنند.

وی توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: فقط سرپرست خانوار گزینه ثبت خانوار جدید را می‌زند و کدملی، جنسیت، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه و تصویر امنیتی را وارد و درخواست خود را ثبت می کند و سپس پیغامی متناسب در سایت نمایش داده می‌شود.

میرزایی ادامه داد: برخی از این افراد زمانی یارانه می‌گرفته‌اند لذا اطلاعاتی از قبل موجود دارند. آنها باید مستقیم با شماره ملی و حساب یارانه وارد سایت شوند؛ اما برخی یارانه بگیر نبودند و اطلاعاتی از خانوارشان نداریم که از طریق پیامک به آنها می‌گوییم چه کنند. در واقع پیامکی دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه چه کاری انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد که فقط و فقط همان ۶۶۶ هزار نفر باید به سایت مراجعه کنند. همچنین کسانی که می‌خواهند وارد سامانه حمایتی شوند، نباید از نرم‌افزارهای فیلترشکن یا وی‌پی‌ان استفاده کنند و اگر وی‌پی‌ان خود را خاموش کنند به راحتی وارد سامانه حمایت می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    با سلام این جانب با خانوار 5نفری که شغل ثابتی هم ندارم زیر دو میلیون درآمده منه افسوس میخورم از مسعولانی که نمیتونن حساب کتاب منو برسی بکنم ببینن دارم یا نه اصلا با چه معیاری معیشتی میدن لطفاً ما را هم راهنمایی کنین با این نبوغتون