شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل کارگزاری بانک دی:

رشد بازار پس از روند هیجانی فعلی، حتمی است

مدیرعامل کارگزاری بانک دی عنوان کرد بازار سرمایه در سال های اخیر با فراز و نشیب های زیادی در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی مواجه بوده اما شهادت سردار سلیمانی یکی از پر رنگ ترین مسائل برای ما بوده است.

رشد بازار پس از روند هیجانی فعلی، حتمی است

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، فردین آقابزرگی گفت: رویدادهای سیاسی بر روی قیمت های جهانی از جمله نفت، طلا و ارز بی تاثیر نیستند اما این التهاب ها موقت است. اعتقاد دارم التهاب چند روز گذشته نیز به صورت گذرا و موقت است و حتی ممکن است طی دو روز معاملاتی از یک فضای عرضه به یک فضای تقریبا تعادلی برگشت داشته باشیم.

وی رفتار منطقی سهامداران را در شرایط فعلی اصل اول بازگشت تعادل به بازار دانست و گفت: در شرایطی که هیچ یک از اقدامات در رابطه با عرضه و تقاضا هیچ اثر و هیچ نفعی به حال سهامداران ندارد؛ بهترین رویکرد برای آنان خویشتن داری است. ضمن این که می توانند با حذف دستور فروش به بازگشت سریع تر تعادل در بازار کمک کنند.

رشد دیگری در انتظار بورس است

آقابزرگی رشد بازار پس از روند هیجانی فعلی را حتمی دانست و افزود: بعد از گذر از تعادل شاهد افزایش نرخ ارز یا سایر مولفه های اثرگذار بر وضعیت اقتصادی خواهیم بود. کما اینکه پیش بینی ها حاکی از افزایش قیمت نفت است که در حال حاضر حدود ۸۰ دلار است. چنانچه این فاکتورها را در شرایط عادی داشتیم، خیلی از سهامی که اکنون در صف عرضه هستند می توانستند تجربه قیمت های مثبت را در این روزها داشته باشند و در نتیجه شاخص نیز حرکتی پرشتاب رو به بالا را تجربه کند.

 وی راهکاری مانند توقف فرآیند داد و ستد در بازار را بدترین تصمیم دانست و یادآور شد: از بین بردن نظام عادی و روال طبیعی فرآیند عرضه و تقاضای  بازار می تواند بدترین حالت ممکن باشد. اما در این میان بهترین روش این است که شرایط مدیریت شود و بازارگردان ها حضور پر رنگ تری داشته باشند.

آقابزرگی افزود:توقف نمادهای معاملاتی تنها یک روش پیشگیرانه است که کمک چندانی به تخلیه هیجان سهامداران نخواهد کرد. بنابراین باید با ورود سفارش های خرید به منظور پیشگیری از تداوم رفتار هیجانی به مدیریت و کنترل شرایط پرداخت.

وی در پایان ضمن ابراز تاثر از شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی گفت:من صمیمانه شهادت سردارِ رشیدِ اسلام و یکی از نیروهای متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران را به هموطنان و اهالی بازار سرمایه تسلیت عرض می کنم و برای ایشان علو درجات را از خداوند منان خواستارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied