شمانیوز
شما نیوز

ازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا، سکه شد

حجم و ارزش معاملات بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در سومین ماه زمستان به ترتیب ۲۷ و ۲۷۴ درصد رشد داشت.

ازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا، سکه شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : در جریان دادوستدهای بورس کالای ایران در سومین ماه زمستان معامله‌گران در بازار گواهی سپرده کالایی این بورس بیش از یک میلیون و 584 هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا را به ارزشی بیش از 1728 میلیارد و 910 میلیون ریال دادوستد کردند تا حجم و ارزش کل معاملات به نسبت هفته قبل به ترتیب 27 و 274 درصد رشد یابد.

همچنین در این مدت خریداران بیش از 314 هزار و 300 گواهی سپرده سکه طلا را از چهار خزانه بانک‌های سامان، صادرات، رفاه و ملت خریدند و ارزشی بیش از 1602 میلیارد و 601 میلیون ریال را رقم زدند. این آمار در حالی به ثبت رسید که در هفته گذشته به دلیل التهاب ایجاد شده در بازار نقدی سکه و رشد بهای اونس جهانی طلا در پی بروز تنش های بین ایران و آمریکا، معامله گران به سمت سرمایه گذاری امن تر سوق پیدا کرده و به گواهی سپرده سکه اقبالی بیشتری نسبت به دو هفته پیش نشان دادند؛ به طوری که حجم و ارزش معاملات به ترتیب 344 و 391 درصد رشد را تجربه کرد تا بازار گواهی سپرده سکه روزهایی طلایی را پشت سر بگذارد.

به این ترتیب، سپرده سکه با ثبت این آمار معاملاتی توانست با در اختیار گرفتن سهم 93 درصدی از ارزش کل معاملات، بازار گواهی سپرده کالایی را قبضه کند.

این گزارش می‌افزاید: بیش از یک میلیون و 218 گواهی سپرده زعفران نگین هم در هفته گذشته به ارزشی بیش از 107 میلیارد و 358 میلیون ریال معامله شد. در این معاملات نیز تعداد اوراق معامله شده 13 درصد رشد کرد و به لحاظ ارزشی نیز افزایش 15 درصدی برای آن ثبت شد. حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به حدود 31 هزار ورقه بهادار و ارزش معاملات آن به بیش از دو میلیارد و 196 میلیون ریال رسید.

معامله گران همچنین بیش از 19 هزار و 975 گواهی سپرده پسته فندقی 32-30 را در حالی معامله کردند که ارزش 15 میلیارد و 531 میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

همچنین 3785 گواهی سپرده زیر سبز نیز به ارزشی حدود یک میلیارد و 222 میلیون ریال در حالی در هفته گذشته خرید و فروش شد که حجم و ارزش معاملات این اوراق به ترتیب 64 و 62  درصد افزایش یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied