شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در دیدار با روساى کانون هاى بازنشستگان:

یک سوم هزینه‌هاى بازنشستگان مربوط به درمان است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یک سوم هزینه‌هاى بازنشستگان مربوط به درمان است و بخشى از آن عمومى محسوب مى‌شود که باید در این زمینه باید اطلاع رسانى شود. برخى از داروهاى تجویزى خارج از فهرست دارویى کشور است و نباید این داروها تجویز شود.

یک سوم هزینه‌هاى بازنشستگان مربوط به درمان است

به گزارش شمانیوز به نقل از آى هینا، طاهر موهبتى در سى و هشتمین گردهمایى روساى کانون هاى بازنشستگان استان تهران افزود: وقتى در بخشی از خدمات بستری یا مراکز درمانی و تشخیصی، تقاضای القایی وجود دارد ارائه دهنده خدمت  می باید شرایط را درک و مدیریت نماید و براساس  راهنماهای بالینی اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

وى ادامه داد: در انگلستان و بسیارى از کشورهاى اروپایى و آمریکایى که سرانه سلامت و سرانه تولید ناخالص ملی آنها بیشتر از ایران است، لیست انتظار براى دریافت برخى جراحى ها وجود دارد، اما این مورد در کشور ما وجود ندارد. باید در رفتارهاى خود در نظام سلامت تغییر ایجاد کنیم. زیرا اگر به غربالگرى و تغییر سبک زندگى توجه نکنیم و فقط در چاه درمان پول بریزیم، بدهى هاى چند هزار میلیاردى روز به روز بیشتر می‌شود.

موهبتى بیان کرد: تا پایان سال طرح تجمیع آزمایشی بیمه تکمیلى آتیه سازان و بیمه پایه آغاز و اجرا خواهد شد و امیدواریم این اقدام نظر بازنشستگان را تامین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: براى بازنشستگان آموزش مناسب نداریم. برخى دچار افسردگى شده و برخى دچار بیمارى هایى مى شوند. بازنشستگان عائله هاى بیشترى دارند و تازه در سنى قرار دارند که مى توانند براى تولید کشور موثر باشند.

وى ادامه داد: در تحقیقى از بازنشستگان درباره معنای بازنشستگى سوال کرده بودند حال انکه بسیارى از آنها نظر مناسب و تعابیر خوبى درباره آن نداشتند. از طرفى در تعالیم دینى ما، احترام به بازنشسته وجود دارد. کانون هاى بازنشستگى مى توانند برنامه هایى براى بازنشستگان داشته باشند تا زندگى آنها راحت تر شود.

موهبتى گفت: ٨ میلیون نفر از بیمه شدگان بازنشستگان در آتیه سازان حضور دارند و باید به بازنشستگان تکریم کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: منابع ما تامین کننده نیاز ما نیست. در سال ٩٧ تلاش زیادى کردیم که از هدر رفت منابع جلوگیرى کنیم و تا حدود زیادى موفق شدیم، اما هنوز هم جاى کار داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied