شمانیوز
شما نیوز

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت:

سازمان‌های بیمه‌گر باید از هزینه کرد بر تجویزهای موردی و غیر علمی پرهیز کنند

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه گردر کشور باید همانند کشورهای توسعه یافته به هزینه اثربخشی توجه داشته باشند و از هزینه کرد بر تجویزهای موردی، غیر دقیق و غیر علمی پرهیز کنند، گفت: این موضوع کمک خواهد کرد که با جهت دهی منابع بتوان برنامه‌های نظام شبکه بهداشتی، نظام ارجاع و شناسایی بیماران را به درستی انجام داد.

سازمان‌های بیمه‌گر باید از هزینه کرد بر تجویزهای موردی و غیر علمی پرهیز کنند

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، دکتر علی مطلق بیان کرد: در نظام سلامت کشور سازمان‌های بیمه‌گر هزینه تشخیص زودهنگام سرطان و مداخلات را پرداخت می کنند اما برای اینکه این مداخلات اثربخشی لازم را داشته باشد باید نظام‌مند و در قالب نظام شبکه ارجاع صورت گیرد تا منابع دچار هدر رفت نشده و نتیجه لازم را داشته باشد.

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و تشخیص زودهنگام و تقسیم صحیح منابع در حوزه درمان سرطان نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخش مداخلات خواهد داشت.

مطلق گفت: با توجه به توصیه‌های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت، از حدود 6 سال پیش وزارت بهداشت نیز در قالب برنامه ملی مدیریت سرطان با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام را برای سه سرطان مهم از جمله سرطان پستان، دهانه رحم و سرطان روده بزرگ برنامه ریزی کرده است که در نظام شبکه بهداشتی به صورت آزمایشی در چند شهر اجرا شده است.

وی افزود: سرطان  پستان، دهانه رحم و روده بزرگ 40 درصد کل سرطان‌های خانم‌ها و یک چهارم کل سرطانهای دو جنس را شامل می شوند.در صورتی که برای کنترل این بیماری‌ها موفق شویم خواهیم توانست برای کنترل سایر سرطان‌ها نیز برنامه جامعی داشته باشیم.

رئیس اداره پیشگیری و کنترل سرطان وزارت بهداشت گفت: با توجه به شناسایی مشکلات و نیاز ارجاع بیماران برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه اقدامات در نظام شبکه در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied