شمانیوز
شما نیوز

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با شمانیوز:

رئیس‌جمهور با ابهام‌گویی و فرافکنی فقط فضای سیاسی کشور را غبارآلور می‌کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: : آقای رئیس جمهور با ابهام‌گویی و ایهام سخن گفتن و فرافکنی، جزء غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور، هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

رئیس‌جمهور با ابهام‌گویی و فرافکنی فقط فضای سیاسی کشور را غبارآلور می‌کند

حسین کنعانی‌مقدم، دبیر کل حزب سبز ایران اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره اظهارات امروز روحانی در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: اگر اصولگرایان این‌قدر قدرت دارند که می‌توانند دور کشور دیوار بکشند و نگذارند با خارج از کشور ارتباط داشته باشیم، پس چرا آقای روحانی بارها در اظهاراتشان گفته‌اند که آنها بی‌اثر هستند و آنها را در جناح‌بندی‌های سیاسی هیچ‌کاره خطاب می‌کنند؟!

 

وی افزود: از طرفی روحانی بارها در صحبت‌هایش اعلام کرده است که در انتخابات آینده به دلیل عدم وجود رقابت، معنا و مفهوم انتخابات را نداردو در همین خصوص شورای نگهبان را متهم به یکجانبه‌گرایی کرده، اما همه این اظهارات را هم خود دولت و هم حامیانش می‌دانند که دروغی بیش نیست.

 

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اغراق و مبالغه‌گویی آقای روحانی در خصوص اینکه اصولگرایان اجازه نمی‌دهند، کشور به خوبی با دنیا ارتباط برقرار کند این معنا و مفهوم را در ذهن ایجاد می‌کند که کشور توسط ایشان اداره نمی‌شود، اما اگر واقعاً این صحبت‌ها صحت دارد، بهتر است با مردم صادقانه صحبت کند که چه موانعی بر سر راه دولتش وجود دارد.

 

کنعانی‌مقدم ادامه داد: آقای رئیس جمهور با ابهام‌گویی و ایهام سخن گفتن و فرافکنی، جزء غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور، هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت و به نظر می‌آید که او در جایگاه رئیس جمهور که باید همه جناح‌ها و گروه‌ها و احزاب سیاسی را دعوت به یکپارچگی و وحدت کند، نباید این‌چنین یک جناح قدرمتند سیاسی کشور را تخریب کند و مورد اتهام قرار دهد.

 

وی سخنان روحانی را بی‌ارتباط با اعلام نتایج تأیید صلاحیت کاندیداهای مجلس از سوی شورای نگهبان ندانست و گفت: آقای روحانی با صراحت در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که دیگر انتخابات آینده، انتخابات نیست و ادعا کرده که بیشتر اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند؛ در صورتی که هم از اصلاح‌طلبان و هم از اصولگرایان بسیاری رد صلاحیت شدند و تنها اصلاح‌طلبان نیستند که صلاحیتشان تأیید نشده است.

 

دبیر کل حزب سبز ایران اسلامی یادآور شد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها هیچ‌گونه نگاهی جناحی را دخیل نداده و براساس وظایف قانونی‌اش باید بر شرایط افراد نظارت می‌کرد، اما حالا که سلبریتی‌های سیاسی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند این دلیل بر این نیست که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند، مگر که اینکه بخواهند با مظلوم‌نمایی اعلام کند که نمی‌خواهند لیستی ارائه دهند و دست به نافرمانی مدنی بزنند.

 

به گزارش شمانیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور با کنایه به اصولگرایان گفت: «برخی می‌خواهند دور ایران را دیوار بکشند و بگویند ایران یک جزیره منزوی است. می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر کسی می‌خواهد ما را از دنیا جدا کند فردا باید پاسخگو باشد»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied