شمانیوز
شما نیوز

سامانه احراز هویت سجام در بانک شهر رونمایی شد

مدیرعامل سمات گفت : از امروز مشتریان بانک شهر می‌توانند با مراجعه به ۲۶۱ شعبه این بانک در سراسر کشور با احراز هویت از طریق سامانه سچام به درگاه و سوپرمارکت مالی بازار سرمایه متصل شوند.

سامانه احراز هویت سجام در بانک شهر رونمایی شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سمات، آیین رونمایی از سامانه احراز هویت سجام شعب بانک شهر، صبح امروز با حضور مدیران ارشد این بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در شعبه مرکزی بانک شهر برگزار شد.

حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در این مراسم افزود: امروز موفق شدیم یک قدم بزرگ از طریق بانک شهر برداریم تا به مردم و ذی‌نفعان نشان دهیم که اعتماد مردم به بازار سرمایه بسیار ارزشمند است و به همین منظور بهترین خدمات را در جهت کسب رضایت آنها ارائه خواهیم کرد تا در چرخه رونق اقتصادی گام‌های موثری از سوی بازار سرمایه و سیستم بانکی برداشته شود.

ورود به سوپرمارکت مالی

فهیمی گفت: از امروز مشتریان بانک شهر می‌توانند با مراجعه به ۲۶۱ شعبه این بانک در کشور با احراز هویت از طریق سامانه (سجام) به درگاه و سوپرمارکت مالی بازار سرمایه متصل شوند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در این بازار استفاده کنند.

ارائه خدمات یکپارچه

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: ارائه این خدمات با توان داخلی ثابت می‌کند که می‌توانیم در این شرایط سخت به هم‌وطنان خودمان سرویس‌های استاندارد و به روز ارایه کنیم تا مردم به صورت همه جانبه از خدمات یکپارچه از طریق بازار سرمایه و سیستم بانکی برخوردار باشند.

ظرفیت های بانک شهر

وی افزود: تازه ترین آمارها حاکی از آن است که روزانه ۲۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام می کنند که این اتفاق، حاصل اعتماد عمومی مردم به کلیت اقتصاد و بازار سرمایه است و کارنامه موفق بانک شهر در بازار سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری این بانک که یکی از صندوق‌های بزرگ در بازار سرمایه است هم ظرفیت‌های بالای این بانک را نشان می‌دهد.

توسعه اقتصاد ملی

 فهیمی تصریح کرد: با این اتفاق مشتریان بانک شهر می‌توانند در کنار هویت شهروندی خودشان و با استفاده از سرویس (سجام) و ورود به بازار سرمایه به بهترین شکل ممکن در توسعه اقتصاد ملی مشارکت کنند که این امر ثمرات خوبی را برای همه ذینفعان به همراه خواهد داشت.

فرصت شعبات گسترده

مدیرعامل شرکت سپرده مرکزی مرکزی افزود: خوشحال هستیم که بانک شهر هم به سامانه (سجام) متصل می‌شود چرا که این بانک با داشتن شعبه های زیاد می‌تواند نقش مهم و ویژه‌ای در ورود مردم به بازار سرمایه داشته باشد.

جواد عطاران معاون برنامه ریزی و فناوری بانک شهر نیز در این مراسم با اشاره به شعار این بانک با عنوان "نوآوری در خدمات" گفت: به دلیل استقبال صورت گرفته از بورس طی سال های اخیر، بانک شهر علاوه بر کارگزاری شهر، اقدام به ارایه انواع خدمات در شعب بورسی این بانک کرده است.

وی با اعلام حضور "صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر" به عنوان بزرگترین صندوق درآمد ثابت کشور در بانک شهر  افزود: تاکنون خدمات بورسی در شعب بانک شهر اعم از ارایه خدمات کارگزاری به خصوص در حوزه بورس کالا و بورس انرژی، تسویه پایاپای و سایر خدمات بورسی ایجاد شده است، اکنون نیز ایجاد خدمات احراز هویت در شعب بورسی این بانک امکان پذیر شده است.

بر اساس این گزارش، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی،  شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

براساس این گزارش، سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir  ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied