شمانیوز
شما نیوز

امداد دامپزشکی به 3 استان سیل زده در جنوب کشور

روسای سازمان‌های دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور در نامه‌ای مشترک خطاب به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گزارش کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان را اعلام کردند.

امداد دامپزشکی به 3 استان سیل زده در جنوب کشور

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی: در نامه مشترک دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خطاب به مهندس عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی آمده است: با عنایت به وقوع رخداد سیل در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان با کمک دامپزشکی بخش غیر دولتی برای کمک به سیل‌زدگان مناطق درگیر، دارو و واکسن‌های دامی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال ارسال شده است.

در ادامه این نامه با اشاره به ارسال ۲۰۰ تن خوراک دام به مناطق سیل‌زده و توزیع آن بین دامداران آسیب‌دیده، آمده است: ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی نیز به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

در این نامه تصریح شده است: کمک‌های خدمات دامپزشکی از جمله مایه کوبی به تعداد ۲۱۶ هزار و ۵۰۵ راس، درمان رایگان بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک و سنگین، دفن بهداشتی دام و طیور تلف شده (۳۲۶۸ راس دام و ۱۶ هزار و ۴۳۰ قطعه طیور)، سم پاشی اماکن به میزان ۱۷۲ هزار و ۷۱۶ متر مربع و ضدعفونی اماکن به میزان ۴۳ هزار و ۸۴۴ متر مربع نیز انجام گرفته است.

در ادامه این نامه با اشاره به ارسال ملزومات و امکانات فوری مورد نیاز سیل‌زدگان از جمله کنسروجات، وسایل گرمایشی، پتو، لباس، چادر، یخچال، گاز و ... به ارزش دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال، تاکید شده است: ارائه خدمات رایگان و کمک‌رسانی از طریق استان‌های معین و دامپزشکی بخش غیر دولتی کماکان تا مساعد شدن اوضاع ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied