شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

اختصاص 120 لیتر بنزین نوروزی حق مردم است و هیچ منافاتی با تصمیم دولت در مهار کرونا ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اختصاص سهمیه 120 لیتر بنزین به مردم برای نوروز در تضاد با تصمیم دولت برای مهار کرونا نیست و این حق مردم است که این سهمیه به آنها تخصیص یابد.

اختصاص 120 لیتر بنزین نوروزی حق مردم است و هیچ منافاتی با تصمیم دولت در مهار کرونا ندارد

به گزارش شمانیوز، اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: برای جبران خسارت وارده به نظام آموزشی کشور به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، مجلس به همراه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد یافتن راهکاری برای رفع این خسارت هستند.

 

وی با بیان اینکه قطعاً اجازه نخواهیم داد تا این تعطیلات مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان در پی داشته باشد، گفت: اما فعلاً در این شرایط، سلامت خانواده‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت است و تعطیلی هم که صورت گرفته بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بوده است.

 

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر مهار و کنترل کامل ویروس کرونا در مدت زمان کوتاهی انجام نشود، قطعاً در مدت زمان تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تجدید نظر خواهد شد، عنوان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش، تحقیقات و فناوری در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 

عباسی گفت: البته علاوه بر تجدید نظر در مدت زمان تحصیلی سال جاری تحصیلی، پیشنهاد شده تا کلاس‌های جبرانی مدنظر قرار گیرد، اما به احتمال به زیاد مدت زمان تحصیل افزوده شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اختصاص سهمیه 120 لیتر بنزین برای نوروز، در تضاد با تصمیم دولت برای کاهش مسافرت‌های برون‌شهری با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا نیست، خاطرنشان کرد: از الان که ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم آیا تا عید نوروز، ویروس کرونا مهار خواهد شد یا خیر، اما با فرض اینکه مهار نشد، خب مردم می‌توانند از این 120 لیتر سهمیه بنزین برای سفرهای درون‌شهری استفاده کنند و به جای اینکه در ایام عید برای سفرهای درون شهری، باک‌هایشان را با بنزین لیتری سه هزار تومان پر کنند، می‌توانند با بنزین لیتری هزار و 500 تومان به سفرهای درون شهر بپردازند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهمیه بنزنین برای نوروز حق مردم است و در قانون سالانه بودجه هم پیش‌بینی شده و قابل اجراست و مشکلی هم وجود نخواهد داشت.

 

عباسی با اشاره به کمبود ماسک‌های بهداشتی در داروخانه‌ها گفت: در ابتدا چون میزان تقاضا بیشتر از عرضه بود، قیمت‌های ماسک و اقلام بهداشتی افزایش یافت، اما امروز تولید به مراتب بیشتر است و واحدهای تولید به صورت سه شیفت ماسک و دستکش تولید می‌کنند و انتظار داریم با اصلاح روند توزیع که باید به صورت توازن منطقه‌ای باشد، این مشکل هم حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied