شمانیوز
شما نیوز

پرداخت وام و کمک بلاعوض به سیل زدگان + جزئیات

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال سیل اخیر در استان، به واحد‌های تخریبی شهری ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

پرداخت وام و کمک بلاعوض به سیل زدگان + جزئیات

به گزارش شمانیوز و به نقل از فارس: سید خلیل منبتی اظهار کرد: در سیل دی ماه ۱۳۹۸ به طور کلی ۲۵ هزار واحد تخریب یا دچار خسارت شدند که برای همه آن‌ها تشکیل پرونده شده است.

وی درباره میزان پیشرفت فیزیکی ۲۵ هزار واحد خسارت دیده از سیل سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: تاکنون ۶۶۶ واحد به مرحله آواربرداری، ۱۷۵۴ مورد پی کنی، ۶۰۵ واحد آرماتور بندی، ۳۴۹ مورد فوندانسیون، ۶۷ واحد اسکلت، ۲۷ مورد دیوار چینی و چهار واحد به مرحله سقف رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به رقم تسهیلات به هر واحد مسکونی گفت: به هر واحد شهری ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد. به واحد‌های روستایی نیز ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. واحد‌های تعمیری نیز ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغ مذکور برای تکمیل واحد‌های خسارت دیده کافی است یا خیر، تاکید کرد: رویکرد این است که تمام واحد‌ها در مقابل زلزله و سیل‌های احتمالی آینده از ایمنی لازم برخوردار باشند؛ لذا با توجه به هزینه ها، تسهیلات به تنهایی برای تکمیل واحد‌ها کفایت نمی‌کند و متقاضیان نیز باید از خود آورده داشته باشند.

سیل نوروز خسارت چندانی نداشت

منبتی یادآور شد: در سیستان و بلوچستان اخیراً دو بار سیل آمد که یکی قبل از سال جاری در دی ماه و دیگری در سال جدید بود. خوشبختانه سیل نوروز خسارت چندانی نداشته و فقط معدودی واحد مسکونی در بخش ‌تیس، تخریب یا دچار خسارت شدند. این تعداد البته کسانی بودند که در حریم به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده بودند.

وی افزود: با این وجود واحد‌های خسارت دیده بررسی و برای تشکیل پرونده جهت انجام عملیات بازسازی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خسارت‌های سیل دی ماه ۱۳۹۸ که به واحد‌های مسکونی این استان وارد شد، خاطرنشان کرد: در سیل دی ماه ۱۳۹۸ استان سیستان و بلوچستان ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد تخریب شد که از این تعداد ۲۱۵۰ واحد شهری و ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد روستایی است. ۸۰۰۰ واحد نیز تعمیری است که مجموع کل خسارات به ۲۵ هزار مورد می‌رسد.

منبتی با اشاره به زمان کوتاه برای جذب اعتبارات و تلاش شبانه روزی به منظور تشکیل پرونده برای تمام ۲۵ هزار واحد، کل اعتبارات تخصیصی را ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳ هزار واحد به بانک معرفی شده‌اند، افزود: از این تعداد برای ۲۱۸ واحد عقد قرارداد شده است، برای سهولت کار‌ها نماینده بانک به روستا‌ها می‌رود و امور بانکی را انجام می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied