شمانیوز
شما نیوز

حمایت سازمان تامین اجتماعی از شرکای اجتماعی در ایام کرونا

نخستین نشست مدیران کل عضو شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در محل اداره کل تامین اجتماعی این استان برگزار شد.

حمایت سازمان تامین اجتماعی از شرکای اجتماعی در ایام کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ،این نشست بمنظور  بررسی گزارش عملکرد دستگاههای عضو در مواجهه با شیوع بیماری کرونا و نحوه خدمات رسانی به مخاطبین و نیز بررسی واعلام نظرات دستگاههای مشمول در خصوص بودجه سالیانه و پیگیری از سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست،نوری،مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ضمن تبریک سال نو،اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه ملت ایران بخصوص همکاران مجموعه وزارتی،از مدافعین عرصه سلامت کشور،پزشکان،پرستاران و تلاشگران حوزه درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

 

وی افزود: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در سامانه بیمه  بیکاری  ثبت نام نموده اند که از این تعداد حدود 3200 نفر  مشمول قانون کار هستند.

 

نوری افزود: البته این تعداد 3200 نفر صرفا مشمول قانون کار هستند و می بایست در کمیته های تخصصی مربوطه نیز حایز شرایط دریافت مقرری بیکاری تشخیص داده شوند.

 

رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی متذکر شد:روابط عمومی های دستگاههای زیر مجموعه می بایست در زمینه انعکاس رخدادها و اخبار مهم وزارت متبوع بیشتر کار کنند.

 

نوری با اشاره به عرضه سهام شرکتهای زیر مجموعه شستا گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای وزیر محترم همین موضوع عرضه سهام شستا در بورس است که خوشبختانه صورت گرفت  و امیدواریم  منشا خیر و ثمرات برای جامعه کارگری کشور باشد.

 

در ادامه این نشست عباس زاده وحید مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز ، از عزم جدی سازمان تامین اجتماعی بمنظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید خبر داد و افزود:با مدیریت و درایت مدیریت عالی سازمان شاهد اجرای برنامه های موفقی در سازمان تامین اجتماعی بوده ایم .

 

وی با اشاره به رکود بخش اقتصادی در نتیجه شیوع بیماری کرونا گفت:این سازمان بمنظور حمایت از کارگران و کارفرمایان محترم که شرکای اجتماعی تامین اجتماعی محسوب می شوند، اجرا و ارائه بسته حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: در زمینه کارگران بیکار شده با مشارکت معاونت روابط کار وزارت متبوع سامانه بیمه بیکاری طراحی و اعلام شده است که متقاضیان می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

 

عباس زاده وحید متذکر شد:البته بیمه بیکاری صرفا به کارگرانی پرداخت میشود که مشمول قانون کار هستند و 3% سهم بیمه بیکاری را پرداخت می کنند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین گفت:در حوزه کارفرمایان نیز بسته حمایتی تامین اجتماعی بدین شکل برنامه ریزی شده است که کارفرمایان صرفا با تنظیم و ارائه لیست ماهیانه حق بیمه کارگاه خود بر مبنای ۷درصد سهم بیمه شدگان+۳درصد بیمه بیکاری  میتوانند حق بیمه سهم کارفرما را جهت ماههای اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99  با تاخیر لغایت پایان تیر 99 پرداخت کنند.

 

وی ادامه داد:البته در صورتی که توان پرداخت یکجا را نداشته باشند می توانند این مبلغ را تقسیط نموده و بصورت ماهیانه تا پایان سال 99 پرداخت کنند.

 

شایان ذکر است در ادامه این نشست سایر مدیران کل عضو شورای هماهنگی به ارائه گزارش عملکرد حوزه مرتبط در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف در شرایط شیوع بیماری کرونا پرداختند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied