شمانیوز
شما نیوز

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد؛

دستورالعمل نحوۀ حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی

دستورالعمل نحوۀ حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شد.

دستورالعمل نحوۀ حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، سعید محمدعلیزاده مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: دستورالعمل "نحوه حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی در مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار" که در راستای اجرای جزء «۴» بند «چ» ماده ۶۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، به کلیه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و کلیه حسابرسان معتمد سازمان ابلاغ شد.

 

وی در خصوص امکان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بصورت الکترونیکی گفت: رویه اجرایی موضوع ماده ۱۹ دستورالعمل مذکور که در واقع به مباحثی از جمله نحوه طرح سؤالات توسط سهامداران و پاسخگویی به آنها و چگونگی طرح گزارش‌های هیئت مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مجمع برای حضار الکترونیکی می‌پردازد و همچنین برخی از مواد اساسنامه نمونه شرکت های ثبت شده نزد سازمان که در صورت لزوم باید اصلاح شوند، متعاقبا ابلاغ می‌ شود.

 

به گفته محمدعلیزاده ، پس از ابلاغ رویه اجرایی مذکور و اصلاح برخی از مفاد اساسنامه نمونه، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان می‌توانند مجامع عمومی خود را به صورت الکترونیکی برگزار کنند.

 

وی در پایان اضافه کرد: هم اکنون تعدادی از شرکت‌ها سامانه‌های خود را که جهت برگزاری مجامع عمومی بصورت الکترونیکی طراحی شده است، به سازمان معرفی کرده‌اند. سامانه‌های معرفی شده توسط کارشناسان سازمان در بخش‌های مختلف از جمله مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت نظارت بر ناشران در حال بررسی است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied