شمانیوز
شما نیوز

کریمی در گفتگو با شمانیوز:

ابلاغیه رهبر انقلاب در خصوص سهام عدالت بر7 سال بلاتکلیفی سهام‌داران پایان داد/ با آزاداسازی سهام عدالت بورس رونق خواهد گرفت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت که با ابلاغیه رهبر انقلاب در خصوص آزادسازی سهام عدالت، بلاتکلیفی سهام‌داران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پایان یافته و از این به بعد می‌توان شاهد رونق بورس بود.

ابلاغیه رهبر انقلاب در خصوص سهام عدالت بر7 سال بلاتکلیفی سهام‌داران پایان داد/ با آزاداسازی سهام عدالت بورس رونق خواهد گرفت

علی اکبر کریمی، منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: ایده اصلی سهام عدالت به دولت  دهم باز می‌گردد و هدف از این اقدام، توسعه مالکیت در میان مردم یا به تعبیر دیگر مردمی کردن اقتصاد بوده است.

 

وی افزود: به معنای واقعی کلمه می‌توان گفت از طریق سهام عدالت خصوصی‌سازی در قالب واگذاری سهام دولت به جمعیت گسترده مردمی انجام شده و این سهام برای دولت مابه‌ازای ریالی در پی نداشته، البته به غیر از آن 500 هزار تومانی که در ابتدای کار دولت به سهام‌داران تخصیص داد.

 

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم با بیان اینک سهام عدالت کمک بسیار زیادی به مردمی کردن اقتصاد کرده است، یادآور شد: متأسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم اهمیت خیلی زیادی به سهام عدالت ندادند و در نهایت این نوع سهام در این دو دولت بلاتکلیف باقی ماندند و هربار مجلس از دولت درخواست ارائه لایحه‌ای برای رفع ابهام از سهام عدالت را مطرح کرد، دولت از آن سرباز زد تا اینکه در اواخر سال 97 این لایحه به مجلس ارائه شد.

 

کریمی ادامه داد: در مجلس رسیدگی‌های لازم در خصوص این لایحه صورت گرفته، ولی متأُسفانه در صحن به طور علنی مطرح نشده است و بعید هم می‌دانم در این مدت کوتاه باقی‌مانده از عمر مجلس دهم مطرح شود.

 

وی با بیان این مطلب که ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت مزایای بسیاری با خود به همراه دارد، عنوان کرد: یکی از بزرگترین حسن‌های این ابلاغیه این است که بلاتکلیفی طولانی‌مدت در خصوص سهام عدالت پایان یافت و باعث شد تا وضعیت مالکیت بیش از 40 میلیون نفر سهام‌دار تعیین‌تکلیف شود و این اختیار را داشته باشند که این سهام را بفروشند یا در قالب مالکیت فردی یا در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی حفظ کنند و مدیریت این شرکت‌ها را هم در اختیار خود بگیرند؛ لذا رفع این بلاتکلیفی مهمترین حُسن ابلاغیه رهبر انقلاب بوده است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ابراز امیدواری کرد که با ورود سهام عدالت به بازار سرمایه، بورس توسعه و رونق بیش از گذشته پیدا کند.

کریمی به علاقه‌مندان به بورس و کسانی که به تازگی به بورس پیوسته‌اند توصیه کرد که پیش از ورود به هرگونه معامله‌ای حتماً آموزش ببینند تا تحت تأثیر هیجانات بازار قرار نگیرند.

 

وی به سازمان بورس و دولت پیشنهاد کرد که حتماً از طریق رسانه ملی و آموزش‌های مستمر، مردم را هرچه بیشتر با فرآیند معامله و خرید و فروش سهم آشنا سازند تا مبادا مشکلاتی به وجود آید که کنترل این مشکلات سخت باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم تأکید کرد که افراد تازه‌وارد تا زمانی که حرفه‌ای نشده‌اند بهتر است در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری که از سبد متنوع سهام برخوردارند و توسط مدیران حرفه‌ای اداره می‌شوند، سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام دهند تا به‌جای اینکه مستقیم سهام شرکتی را خریداری کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied