شمانیوز
شما نیوز

وحدتی در گفتگو با شمانیوز:

حدود 200 هزار فرهنگی بدون مسکن هستند/ ضرورت پویایی تعاونی مسکن فرهنگیان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت که : در کشور 900 هزار فرهنگی وجود دارد که به جرئت می‌گویم حدود 200 هزار نفر از آنها فاقد مسکن هستند.

حدود 200 هزار فرهنگی بدون مسکن هستند/ ضرورت پویایی تعاونی مسکن فرهنگیان

محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره وضعیت معیشت معلمان اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان هرچند تا حدودی حقوق و مزایای معلمان را افزایش داده، اما درصد افزایش آن متناسب با شرایط زندگی امروزه نیست.

وی با بیان اینکه بخش گسترده‌ای از معلمان در شرایط اقتصادی مناسبی به سر نمی‌برند، یادآور شد: متأسفانه تا به امروز دولت‌ها نتوانسته‌اند به خواسته معلمان عمل کنند و طوری برنامه ریزی داشته باشند که یک معلم بتواند از حداقل امکانات رفاعی بهره‌مند شود. 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم با اشاره به اینکه یک معلم برای اینکه بتواند خرج خود و خانواده‌اش را تأمین کند، مجبور است ساعت‌ها تدریس خصوصی انجام دهد و نیز در مدارس غیرانتفاعی مشغول تدریس شود، گفت: یک معلم وظیفه سنگین تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و با چنین مشغله‌هایی وقت مطالعه و افزایش اطلاعات خود را ندارد؛ لذا چگونه باید با وجود مشغله‌های مادی و کاری بتواند وظیفه تعلیم و تربیت را به خوبی انجام دهد؟

وحدتی گفت که آموزش و پرورش موظف است معلمان فاقد مسکن را شناسایی و برای خانه‌دار شدن آنها تسهیلات در اختیارشان قرار دهد.

وی در همین رابطه ادامه داد: در کشور 900 هزار فرهنگی وجود دارد که به جرئت می‌گویم حدود 200 هزار نفر از آنها فاقد مسکن هستند.

عضو کمیسوین اجتماعی مجلس دهم توصیه کرد که آموزش و پرورش با همکاری وزارت راه و شهرسازی موظف است تا پروژه های مسکن فرهنگیان را پیگیری کنند و آنها را به یک سرانجام مثبت برسانند.

وحدتی با بیان اینکه حدود 350 تعاونی مسکن فرهنگیان در ساخت و پیشرفت پروژه مسکن فرهنگیان مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: عملکرد این تعاونی ها خیلی پویا نیست؛ در صورتی که متعهد شده بودند تا ظرف 2 سال واحدهای مسکونی را تکمیل و تحویل متقاضیان دهند، اما تاکنون بخش قابل توجه ای از این تعهدات انجام نشده است.

وی تأکید کرد که اگر مشکل معیشتی فرهنگیان ادامه یابد، مشکلات اجتماعی هم به تبع آن اضافه خواهد شد؛ لذا باید مشکل معیشت و اقتصادی معلمان را در دستورکار قرار داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied