شمانیوز
شما نیوز

مهلت آزاد سازی سهام عدالت تمدید شد؟ کدام روش به نفع سهامدار است؟ + فیلم

در نشست اخیر شورایعالی بورس و اوراق بهادار که عصر دیرز برگزار شد زمان تعیین روش آزادسازی سهام عدالت تا ۱۵ خرداد تمدید و مهلت مراجعه به بانک‌ها نیز تا ۱۳ خرداد تعیین شد.

مهلت آزاد سازی سهام عدالت تمدید شد؟ کدام روش به نفع سهامدار است؟ + فیلم

 حسین فهیمی با بیان اینکه نشست شورای عالی بورس و اوراق بهادار عصر سه شنبه گذشته در وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ برگزار شد، گفت:‌ مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها برای فروش یکجای 30 درصد از سهامشان از 10 به 13 خردادماه جاری افزایش یافت.​سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت ادامه داد: ‌بانک ها موظف هستند ظرف سه روز سفارش‌ها را تجمیع و از طریق کارگزار منتخب خود در بازار سرمایه به فروش رسانده و وجه حاصله را به حساب دارندگان سهام عدالت یا متقاضیان فروش واریز کنند. فهیمی دومین مصوبه نشست شورایعالی بورس و اوراق بهادار را تمدید یک هفته ای انتخاب مستقیم مشمولان سهام عدالت اعلام کرد و افزود:‌ مشمولان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه 15 خردادماه جاری فرصت دارند به سامانه www.samanese.ir مراجعه و روش سهامداری مستقیم را انتخاب کنند.

 

به گزارش شمانیوز به نقل از رکنا : سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت تاکید کرد:‌ با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: همانگونه که وعده داده بودیم آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خردادماه جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

فهیمی ادامه داد: البته این به معنای درخواست یا تشویق برای فروش سهام نیست، بلکه درخواست ما این است که این دارایی ارزشمند را در سبد دارایی خود نگهداری کنند؛ اما چنانچه قصد فروش این سهام را دارند، می توانند با دو روش سفارش یکجای فروش با اعطای اختیار به شبکه بانکی به شعب بانک ها مراجعه کنند و یا اینکه از روز دهم خردادماه جاری در دفاتر شرکت های کارگزاری حضور یابند و به انتخاب خود تا سقف 30 درصد از سهامشان را به فروش برسانند.

 

لزوم مدیریت بازار سرمایه همزمان با آزادسازی سهام عدالت

در یکصد و سی و هشتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی تشکیل شد، وزیر امور اقتصادی ودارایی از برنامه واگذاری شرکت‌های دولتی و زیرمجموعه بانک‌های دولتی در بورس گزارش داد.

همچنین در گزارش جداگانه ای، وزیر اموراقتصادی و دارایی روند آزادسازی سهام عدالت به مردم را تشریح کرد و رییس جمهور نیز درباره سرعت بخشیدن به فرآیند آزاد سازی، مدیریت بازار سرمایه و فعال سازی در جهت حراست از حقوق صاحبان سهام عدالت تذاکراتی داد.

در این جلسه گزارش دیگری در خصوص تشکیل صندوق های سرمایه گذاری معامله پذیر (ETF )به عنوان نخستین تجربه دولت در ابعاد مختلف و چگونگی واگذاری آن مطرح و بررسی شد که در نخستین عرضه سه میلیون و 500 هزار نفر مشارکت داشته اند.

 

اینترنتی هم می توانید سهام عدالت خود را بفروشید

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: برای ثبت سفارش فروش سهام عدالت، نیازی به حضور در شعب بانکها نیست و متقاضیان می‌توانند سفارش فروش سهام خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

وی افزود: آن دسته از سهامداران عدالت که برای مدیریت سهام خود، روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، برای ثبت سفارش جهت فروش ۳۰ درصد سهام خود می‌توانند به صورت غیرحضوری اقدام کنند و این کار، به هر نحوی که با بانک مورد نظر خود ارتباط دارند، امکان پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: دارندگان سهام عدالت که می‌خواهند سهام خود را به بانک بفروشند، باید شماره شبا را در سامانه سهام عدالت (سازمان خصوصی سازی) ثبت کرده باشند و صرفاً همان بانکی که شماره شبای دارندگان سهام عدالت را در اختیار دارد و از سوی متقاضی فروش، در سامانه سهام عدالت ثبت شده، مجاز به خرید ۳۰ درصد از سهام عدالت متقاضیان فروش خواهد بود.

وی یادآور شد: حتی آن دسته از دارندگان سهام عدالت که علی رغم معرفی شماره شبا، سود این سهام را تا کنون دریافت نکرده‌اند هم می‌بایست تنها به همان بانک برای فروش سهام عدالت مراجعه کنند ولی نیاز نیست این مراجعه به صورت حضوری باشد.

فهیمی ادامه داد: اینترنتی یا با اپلیکیشن بانکی هم امکان ثبت سفارش فروش این ۳۰ درصد به بانک‌ها وجود دارد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied