شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 10 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 10 خرداد
چرا آیت‌الله جنتی در افتتاحیه مجلس یازدهم حاضر نشد؟

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شنبه ۱۰ خرداد ماه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل عدم حضور آیت‌الله احمدی جنتی، دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحییه مجلس یازدهم، عنوان کرد: افتتاحیه مجلس شورای اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و بر همین اساس تعداد کمی مهمان دعوت شده بود. به گزارش اعتماد آنلاین، سخنگوی شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: برهمین اساس از شورای نگهبان هم من و آیت‌الله جنتی به این مراسم دعوت شده بودیم که آیت‌الله جنتی در مسافرت بودند و با وجود تلاش‌هایی که برای حضور در این مراسم انجام دادند، اما امکان حضور ایشان مهیا نشد.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

تجاوز بهمن به رومینا اشرفی جنجال افرین شد + جزئیات

کشته شدن وحشتناک دختر 13 ساله تالشی به دست پدرش چند روزی است که مورد توجه رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

پیشنهاد ختم روزانه قرآن از سوی نمایندگان مجلس یازدهم

منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم درباره پیشنهاد خود مبنی بر ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان اظهار کرد: براساس این پیشنهاد به هر نماینده روزی دو صفحه از این کتاب الهی اختصاص می‌یابد و بنا داریم از جلسه روز یکشنبه این کار را آغاز کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی، منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ایکنا، درباره جزئیات پیشنهاد خود مبنی بر ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان دوره یازدهم اظهار کرد: در روز ورود به مجلس و اولین جلسه علنی، قرآن‌های زیبایی را بر روی میز هریک از نمایندگان گذاشته بودند که کار خوب و مناسبی بود، اما فکر کردم که چطور می‌توان حق این کتاب بزرگ الهی را تا جایی که امکان دارد به جا آورد. وی افزود: بر همین اساس به ذهنم آمد که اگر مجموع نمایندگان دوره یازدهم هر روز دو صفحه قرآن کریم را بخوانند، می‌توانیم تقریباً روزانه یک ختم کامل داشته باشیم؛ لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱ خرداد‌ماه، این برنامه آغاز شود. منتخب مردم رفسنجان و انار در خانه ملت با بیان اینکه روال کار بدین شکل است که هر نماینده روز یکشنبه دو صفحه مربوط به خود را می‌خواند و در روز‌های بعد دو صفحه بعدی قرآن را تا اینکه یک ختم کامل داشته باشد، اظهار کرد: در شروع، صفحه اول و دوم برای آقای قالیباف، رئیس مجلس، در نظر گرفته شده است.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

صاحبان سهام عدالت بخوانند | فقط تا 13 خرداد فرصت دارید

از امروز تمام دارندگان سهام عدالت که روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه http://sahamedalat.ir از وضعیت دارایی خود در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی مطلع شوند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

قتل یک سیاه‌پوست آمریکا را تکان نمی‌دهد

علی بیگدلی کارشناس مسائل آمریکا به خبرآنلاین گفت: اتفاقات اخیر و شورش در شهر‌های آمریکا و واکنشی که کاخ سفید به آن نشان داده، می‌تواند بر فضای رای دهندگان دموکرات تاثیر بگذارد. اما رای دهندگان جمهوری خواه کماکان رای خود را به ترامپ خواهند داد. حزب جمهوری خواه یک رای ثابتی دارد که هر اتفاقی هم که بیفتد آن‌ها هیچ وقت به دموکرات‌ها رای نخواهند داد. بخشی از رای دموکرات‌ها همیشه سیال است و می‌تواند به آن اضافه شود، اما در مورد جمهوری خواهان رای سیالی وجود ندارد. اما این وضعیت ضرورتا به ضرر ترامپ تمام نخواهد شد. کسانی که قرار است به ترامپ رای بدهند و پیش از این هم همین کار را کرده اند، سفید پوستان و از طبقاتی هستند که نفرت عمیق درونی از سیاه پوستان دارند. برای همین کشته شدن یک سیاه پوست به دست یک پلیس سفید پوست نمی‌تواند آن‌ها را خشمگین کرده و علیه ترامپ کند. یادمان باشد این‌ها همان کسانی هستند که در مقابل کاخ سفید رفتند و گفتند که کاخ سفید جای یک سیاه پوست نیست.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

اطلاعیه مشترک سایپا و ایران‌خودرو

دو خودروساز بزرگ کشور با صدور یک اطلاعیه مشترک، نکاتی را درباره فرآیند قرعه کشی طرح فروش فوق العاده خودرو تشریح کردند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

احتمال وقوع زلزله در تهران چقدر است؟


هر دو سال زلزله ۵ ریشتری، هر بیست سال زلزله ۶ ریشتری و هر ۲۰۰ سال زلزله ۷ ریشتری در تهران رخ داده است. دکتر فرخ توکلی متخصص نقشه‌برداری و ژئودزی در سازمان نقشه‌برداری کشور در گزارشی از اندازه‌گیری‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ایی GPS و زمین لرزه‌های دماوند اظهار داشت: «داده‌های لرزه‌نگاری تاریخی نشان می‌دهد که در منطقه البرز مرکزی اطراف شهر تهران حدودا هر ۱۵۸ سال یکبار، زمین لرزه اتفاق افتاده است. آخرین زمین‌لرزه برجسته در تهران مربوط به سال ۱۸۳۰ میلادی و به بزرگی ۷.۲ بوده است. به نظر تعدادی از کارشناسان علوم زمین و همچنین بر اساس آمار لرزه‌خیزی و تاریخی موجود انتظار می‌رود در دایره‌ای به مرکزیت تهران با شعاع ۱۰۰ کیلومتر هر ۲۰۰ سال یکبار زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷، هر ۲۰ سال یکبار زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۶، هر ۲ سال یکبار زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۵ رخ بدهد».

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

خبرخوش برای رانندگان | اعطای وام 6 میلیونی به رانندگان

رئیس سازمان راهداری جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی برای رانندگان بین شهری مسافری را اعلام کرد که آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

هیات رییسه جدید مجلس یازدهم چند رنگ است؟

اعتماد نوشت:صحن یکپارچه اصولگرای مجلس یازدهم شبیه به عکس‌ها و تصاویر هوایی که تنها از نقطه دید بالا سطحی صاف و یکدست به نظر می‌آید و اگر با لنز تله به همان منظره خیره شویم یا فاصله‌مان را با آن منظره صاف کاهش دهیم، با پستی و بلندی و فراز و فرود‌های فراوان مواجه می‌شویم، از نزدیک چندان هم یکدست و یکپارچه نیست. این وضعیت نه‌تن‌ها در وضعیت کلی صحن و بدنه مجلس یازدهم حتی میان همین ۱۲ نفر که از ظهر پنجشنبه‌ای که گذشت تا یک سال آینده، هیات رییسه «خانه ملت» را تشکیل خواهند داد، قابل رویت است. یکی قالیباف است، یکی قالیباف‌چی یا به اصطلاح خود قالیبافی‌ها، «نواصولگرا»، یکی سنتی، آن یکی پایداری‌چی و دیگری احمدی‌نژادی. هرچند بعضی هم آنقدر در ادبیات سیاسی-رسانه‌ای مملکت ناشناسند که هنوز معلوم نیست به کدام طیف از جناح راست متمایلند یا قرار است متمایل شوند.

z1og_fefdjnd3y7qv

روش مستقیم سهام عدالت چه مزایایی دارد؟

مشمولان سهام عدالت این اختیار را دارند که روش مدیریت سهام خود را انتخاب کنند و باید توجه داشته باشند که چنانچه روش مستقیم را انتخاب می‌کنند، دیگر امکان بازگشت به روش غیرمستقیم را ندارند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش بینی وزیر دوران اصلاحات از آینده ارتباط دولت با مجلس یازدهم

یک فعال سیاسی گفت: با وجود اختلافات سیاسی به نظر نمی‌رسد مجلس جدید در مدیریت بحران کرونا توسط دولت مشکلی ایجاد کند.علی صوفی در ارتباط با ضرورت هماهنگی و همکاری میان دولت و مجلس یازدهم که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: از نظر جریان شناسی، جریان مجلس یازدهم وابسته به جناح اصولگرا و در مقابل طیف آقای روحانی و دولتش است. از سال ۹۲ به این طرف این تقابل وجود داشته است، اما منطقی آن است که به آن پایان دهند.وی ادامه داد: البته در میان جریان اصولگرایی، طیفی هست که از سیاست‌های آقای روحانی حمایت می‌کند، اما اکثریتشان این کار را نخواهند کرد. طیفی که الان در مجلس حاضر است از ابتدا مخالف دولت روحانی بوده، در شعار‌های انتخاباتی خود هم این موضوع را اعلام کرد.این فعال سیاسی ابراز عقیده کرد: برخی تحلیلگران فضای سیاسی معتقد هستند این طیف از جریان اصولگرایی حتی حاضر نیستند این مهلت یک ساله تا پایان کار دولت یازدهم را تحمل کنند؛ اما بحران کرونا تا حد زیادی بستر تحقق این تحلیل را عوض کرد.وی در این رابطه توضیح داد: ما شاهد نوعی وفاق ملی در برخورد با کرونا و مدیریت بحران کرونا با شرکت فعال دولت و موفقیت‌هایی که نسبیش شد، هستیم. برای مبارزه با کرونا همه قوا همسو هستند. از آنجایی که این بحران هنوز باقی است به نظر می‌رسد این همسویی ادامه خواهد داشت.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کرونا در کشور ما مدریت شده، اما برطرف نشده است و خطرش همچنان وجود دارد. به نظر نمی‌رسد مجلس یازدهم در نحوه مدیریت کرونا خدشه‌ای وارد کند. لاجرم به اصطلاح کج‌دارو مریز با این دولت ادامه می‌دهند تا زمانش بتواند بگذرد. در این میان دولت هم باید سعی کند به سمت همکاری‌های بیش‌تر با مجلس برود. این همکاری‌ها به تعدیل مشکلات سیاسی کشور می‌انجامد.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

خبر مهم برای فروش سهام عدالت از طریق بانک ها

فروش یکجای ۳۰ درصد از سبد دارایی هر فرد در سهام عدالت از طریق شعب بانک های کشور تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۱۳ خرداد ۹۹ ادامه خواهد داشت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

ناگفته عجیب پروانه سلحشوری از نمایندگان زن مجلس
 
سلحشوری نماینده مجلس دهم مدعی است که بعضی از زنان نماینده اکراه داشتند با وی عکس بگیرند.پروانه سلحشوری یکی از ۱۷ زنی بود که به مجلس دهم راه یافته او می‌گوید هرگز از اینکه بخواهد مسائل و مشکلات زنان را فریاد بزند و روی آن پافشاری کند نهراسیده؛ هرچند این همین نهراسیدن، مواقعی فشار‌ها را بر او بیشتر کرده است؛ «این اواخر وضعیت من به گونه‌ای شده بود که حتی من حس می‌کردم بعضی از همکارانم که زن هستند نیز اکراه دارند که با من همراه باشند و حرف بزنند، پیش خودشان فکر می‌کردند شاید عکسی از آن‌ها گرفته شود و بعدا بشود مدرک جرم. حتی در تایید صلاحیت‌ها برخی از همکاران فکر می‌کردند حرف زدن با من ممکن است برایشان یکسری تبعات را در پی داشته باشد.»

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied