شمانیوز
شما نیوز

حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در راستای توسعه دولت الکترونیک است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح حذف دفترچه های درمانی در راستای توسعه دولت الکترونیک و ضرورت حذف روابط حضوری در ارائه خدمات اداری آغاز شده است.

حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در راستای توسعه دولت الکترونیک است

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، نشست هم اندیشی پیرامون حذف فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی و جایگزینی سامانه استحقاق درمان با حضور مراکز درمانی طرف قرارداد در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی برگزار شد.

 

دکتر روح اله سهرابی در این نشست ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد در اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: سازمان تامین اجتماعی‌ در در حوزه پیاده سازی دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری پیشقدم و پیشرو است.

 

وی افزود: این سازمان طی سالهای اخیر با بهره گیری از فناوری های نوین توانسته گام های بزرگی در این مسیر بردارد.

 

دکتر سهرابی افزود: اکنون شرایطی فراهم شده است تا بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی، بازنشستگان و مستمری بگیران بدون نیاز به مراجعه حضوری و از منازل خویش خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

وی افزود: طرح حدف دفترچه های درمانی و نسخه الکترونیک یکی از کارهای بزرگ سازمان تامین اجتماعی است که با موفقیت در مراکز ملکی سازمان در سطح کشور اجرا شده است و در مراکز طرف قرارداد نیز از نیمه دوم  سال 97 با مشارکت پزشکان و موسسات درمانی در سراسر کشور آغاز شده است.

 

دکتر سهرابی تصریح کرد: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و از اول خردادماه اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان انجام می‌شود.

 

گفتنی است در ادامه این نشست، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن داروسازان و تعدادی از بیمارستانها و درمانگاه های طرف قرارداد، پیشنهادات خود را بیان نمودند و برای اجرای بهتر طرح و افزایش رضایتمندی، تبادل نظر شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied