شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 21 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی ، خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 21 خرداد
‌بهمن خاوری: قبل از رومینا هم یک دختر را فراری داده بودم

ادعا‌های بهمن خاوری و همچنین نقش او در فرار رومینا سبب شد تا پس از بازداشت به سراغ او برویم و روایت بهمن را در مورد قتل رومینا بشنویم. او می‌گوید: به خاطر فراری‌دادن رومینا پشیمان نیستم؛ من خودم را مقصر نمی‌دانم. وی در گفتگو با شرق همچنین درباره وضعیت خانوادگی خودش گفت: یکی از خواهرانم فرار کرده. برادرم که از خودم بزرگ‌تر است دختری را فراری داد و الان یک بچه دارد؛ پدرم نیز مادرم را فراری داده بود. بهمن خاوری همچنین در پاسخ به این سوال که «محلی‌ها می‌گویند گویا تو قبلا دختر دیگری را نیز فراری دادی» گفت: بله چند سال قبل بود.

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین مهلت برای انتخاب مدیریت سهام عدالت اعلام شد

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت آخرین آمار مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، اعلام کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

پای سید حسن خمینی به انتخابات 1400 باز شد!

فعال اصولگرا گفت: اگر قرار است اصلاحات به صحنه بیاید، با فردی مثل سید حسن خمینی ائتلاف خواهد کرد.حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز درباره احتمال نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: معتقدم که اصلاح طلبان بعد از روحانی به کم تر از خاتمی قانع نخواهند شد و بعید می‌دانم به سراغ افرادی نظیر لاریجانی بروند.او ادامه داد: جریان اصلاحات این تجربه ناموفق را داشته که برای حفظ جناح سیاسی خود از نامزدی استفاده کنند که متعلق به خود آنها نیست؛ آنها پاسخی برای هوادارن خودشان ندارند که چگونه به کسی رای دهند که با اصلاحات دم‌خور نبوده است؛ در نتیجه به نظر می‌رسد که اگر قرار است به صحنه بیایند با فردی شبیه به خاتمی نظیر سید حسن خمینی روی کار بیایند.کنعانی مقدم افزود: آقای لاریجانی همواره در میان اصولگرایان رای داشته و اگر قرار باشد که به سمت اصلاح طلبان برود، همین رای اندک خود را نیز از دست خواهد داد، به بیانی دیگر حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی مرگ سیاسی لاریجانی است.دبیرکل حزب سبز با اشاره به انتخابات سال ۹۲ و کناره گیری عارف بیان کرد: عارف در آن سال رای نداشت و حتی اعضای کارگزاران هم به او رای نمی‌دادند، ولی آقای روحانی هم آرای بخشی از اصولگرایان را داشت و هم اکثر کارگزاران با او همراهی کردند؛ اما عارف این خصوصیت را نداشت که بتواند از آرای مختلف بهره ببرد.z1og_fefdjnd3y7qv

یارانه نقدی 45 هزار تومانی افزایش می یابد

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم اظهار کرد که یارانه 45 هزار تومانی از 10 الی 15 سال قبل افزایش پیدا نکرده، آیا نباید با جیب مردم متناسب‌سازی شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

نگرانی سردار جلالی از کاهش جمعیت کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه زنگ خطر کاهش نرخ موالید در کشور به صدا در آمده است، اما متاسفانه برخی از مسئولان همچنان بی توجهی می‌کنند، گفت: «پیری جمعیت» یک تهدید جدی و واقعی برای آینده ایران است. سردار غلامرضا جلالی در نشست کمیته پدافند غیرعامل سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: با توجه به رشد فناوری و نقش آن‌ها در ارائه خدمات به مردم، شاهد تغییر و تحول در ماهیت دارایی‌های ملی هستیم؛ در حالیکه ما در گذشته به دارایی فیزیکی (ساختمان و ابینه) و غیرفیزیکی (جمعیت) متکی بودیم امروز با نوع جدیدی از دارایی‌ها سروکارداریم و آن دارایی‌های سایبری است. وی نمونه بارز این تحولات را در تغییر شکل پول عنوان کرد و توضیح داد: در یک دهه گذشته، پول ما از شکل فیزیکی به پول دیجیتالی تبدیل شده است و بنابراین صیانت از آنهم متفاوت از گذشته است. جلالی گفت: سایبری شدن دارایی‌ها چند ویژگی دارد. نخست اینکه دارایی‌ها سیستمی می‌شوند. این قابلیت دارای برخی محاسن و معایب است. یکی از محاسن این است که تمام سیستم را می‌توان کنترل و پایش کرد. در عین حال ارتباطات سیستمی چند عیب را پدید می‌آورد که یکی از مهمترین آن‌ها وابستگی متقابل بین سیستم‌هاست. وی با اشاره به اینکه یکی از نمونه سیستمی شدن دارایی‌ها در همین سازمان ثبت احوال قابل مشاهده است، ادامه داد: بخشی زیادی از سامانه‌ها متصل به ثبت احوال هستند و خود ثبت احوال نیز به تعدادی زیادی از سامانه‌ها متصل است. در واقع درجه پایداری این سازمان به این برمی‌گردد که چه مقدار وابستگی متقابل زیرساختی قابل قبول و کنترل است. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ویژگی دیگر دارایی‌های سایبری را هوشمندی دانست و گفت: هوشمندی یعنی از قابلیت برنامه‌ریزی برخوردار بودن. در واقع بین اجزا قابلیت ارتباطی وجود دارد، اجزا به هم وابسته هستند و دسترسی و کنترل از راه دور مقدور است. همچنین امکان دستکاری اطلاعات نیز وجود دارد. هرچه هوشمندی سیستم افزایش یابد، آسیب پذیری‌های آن نیز افزایش خواهد یافت. تهدیدات در سازمان ثبت احوال نیز بیشتر از جنس تهدیدات غیرنظامی است.

z1og_fefdjnd3y7qv

حقوق معلمان افزایش یافت 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۹ماه گذشته و از ابتدای سال تحصیلی۹۹-۹۸ تاکنون، حقوق ماهانه معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، به صورت میانگین بیش از ۲میلیون تومان افزایش یافته است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

کنایه سنگین صادقی به نماینده جدید مجلس

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم به اظهارات فریدون عباسی نماینده کازرون و از مدیران دولت احمدی نژاد که خواستار شنود تلفن نمایندگان توسط نهادهای امنیتی شده بود، واکنش نشان داد. محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب توییتری خود نوشت: «‌در رسانه‌ها از یکی از نمایندگان مجلس یازدهم نقل شده که خواهان شنود مکالمات خود و سایر نمایندگان توسط نهادهای امنیتی شده است! امیدوارم این خبر درست نباشد. نماینده‌ای که داوطلبانه به نهادهای امنیتی اجازه‌ی نقض حقوق خود را می‌دهد چگونه می‌خواهد از حقوق شهروندی مردم دفاع کند؟!»

z1og_fefdjnd3y7qv

پدر رومینا از راز قتل فرزندش پرده برداشت + فیلم

پدر رومینا اشرفی دختر 13 ساله تالشی در اعترافاتش ادعا کرد که عکس های خصوصی دخترم در اینستاگرام مرا دیوانه کرد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید غیرمجاز ترال از بین رفته اند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صیادی‌های استان هرمزگان، گفت: ۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید ترال از بین رفته است و جلوگیری از ذخائر دریایی علاوه بر آموزش صیادان نیاز به تغییر شیوه‌های سنتی صید دارد. اسحق تندرو در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت صید ترال در استان هرمزگان اظهار داشت: صید ترال به موسمی اطلاق می‌شود که صیادان سنتی در فصل صید میگو با داشتن مجوز و نظارت اداره شیلات در صیدگاه‌های مشخص شده از سوی این اداره انجام می‌شود که ما نیز با این نوع صیادی موافقیم. همچنین صید فانوس ماهی نیز به همین شکل انجام می‌شود و در صورتی که صیادان از صیدگاه‌ها خارج نشوند و از تور‌های استاندارد استفاده کنند، مشکلی برای صید وجود ندارد. وی افزود: صید بی رویه و غیر استاندارد ترال و استفاده از تور‌های غیر استاندارد و عدم توجه به آیین نامه‌های سازمان شیلات ایران تاکنون ۶۰ درصد آبزیان ما در آب‌های جنوب نابود کرده است و تنها راه جبران این خسارت‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی و جمع آوری و گردهمایی صیادان است که در مناطق ممنوعه صید نکنند و در عوض با صید کردن با همکاری و همیاری با سازمان شیلات ایران این مشکل برطرف می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied