شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل کارگزاری فارابی در پاسخ به شمانیوز:

امیدوار به برداشتن گام آخر فرآیندهای مشتری دیجیتال در بازار سرمایه هستیم

مدیرعامل کارگزاری فارابی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان اپلیکیشن‌هایی برای دریافت خدمات غیرحضوری بازار سرمایه راه‌اندازی کرده‌اند، اما در گام آخر دریافت کد بورسی مستلزم حضور است که در این باره باید گفت این امر در ابتدای مسیر بوده و امیدواریم گام نهایی آن در آینده نزدیک برداشته شود.

امیدوار به برداشتن گام آخر فرآیندهای مشتری دیجیتال در بازار سرمایه هستیم

به گزارش شمانیوز، رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی در حاشیه راه اندازی مرکز پاسخگویی «تماس» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز مبنی بر برداشتن گام آخر کارگزاری‌ها برای ارائه خدمات غیرحضوری اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان اپلیکیشن‌هایی برای دریافت خدمات غیرحضوری بازار سرمایه راه‌اندازی کرده‌اند، اما در گام آخر دریافت کد بورسی مستلزم حضور است که در این باره باید گفت این امر در ابتدای مسیر است

 

مدیرعامل کارگزاری فارابی تصریح کرد: در این باره با محدودیت‌های قانونی روبرو هستیم؛ برخی معتقدند نهاد فرادستی باید به این مساله ورود پیدا کند و موانع را حل کند، اما این کارگزاری مشتاق است تمام این فرآیند غیرحضوری شود.

وی بیان داشت: می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک همه فرآیند مرتبط مشتری به صورت دیجیتال محقق شود و نیازی به حضور در دفاتر به صورت فیزیکی نباشد.

 

وی درباره آینده سهام عدالت نیز توضیح داد:‌ سهام عدالت در اصل تخصیص بخشی از سهام دولت در چندین سال گذشته به بخش قابل توجهی از مردم ایران بود؛ مسیری را که سهام عدالت طی کرده نشان داده که یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها بوده است، به‌طوری‌که سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰۰ هزار تومانی یا یک میلیون تومانی هم اکنون چندین برابر شده و امروز 10 تا 20 میلیون تومان ارزش دارد.

 

بابازاده ادامه داد: توصیه ما این است که دارندگان سهام عدالت این سهم را به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت تلقی کنند و تا زمانی که نیاز ضروری ندارند آن را نگهداری کنند، چرا‌که سهام ارزشمندترین کارخانجات و شرکت‌های ایرانی را شامل می‌شود و بدون شک با توجه به مسیر رشدی را که در جریان است، دارندگان سهام عدالت در نهایت برنده هستند.

 

مدیرعامل شرکت کارگزاری فارابی اضافه کرد: متاسفانه تا پیش از آزادسازی سهام عدالت تصور عموم به ارزش و اهمیت سهام عدالت اندک بود، ‌تصور سابق بر این امر مبتنی بود که بخش قابل توجهی از سهامداران سهام عدالت اقدام به فروش سهم‌های خود خواهند کرد، اما آنچه مشاهده می‌شود درصد بسیار کمی از دارندگان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند.

به گفته وی حجم درخواست‌ها در این بخش به اندازه‌ای نبوده که کوچکترین مشکلی را برای بازار سرمایه ایجاد کند.

 

وی یادآور شد: تا کنون بخش بسیار اندکی از دارندگان سهام عدالت از طریق کارگزاری فارابی اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند. بازار سرمایه بازار رو به رشدی است، عمق بازار سرمایه با سرعت بالایی در حال نفوذ به کل جمعیت کشور است. نزدیک به 50 میلیون نفر دارنده سهام عدالت در کشور وجود دارد.

 

بابازاده افزود: سامانه‌های معاملاتی، دفاتر پیشخوان و شرکت‌های کارگزاری‌، هسته معاملات یا حتی سپرده‌گذاری تماما تحت تاثیر فشار بالای استقبال از بازار سرمایه هستند و زمانی که اتفاقی سریع‌تر از برنامه‌ریزی‌ها رخ می‌دهد این امر به یک اندازه در امور تمامی شرکت‌ها اخلال ایجاد می‌کند، اما هرشرکتی که تلاش کند این اخلال را به صفر برساند به همان اندازه به ارزش افزوده دست خواهد یافت.

 

وی درباره  تاثیر تغییر قوانینی که از هفته آینده اجرا می‌شود بر شفافیت بازار معاملات خاطرنشان کرد: در پی این مساله فشار کمتری به سامانه‌های معاملاتی وارد می‌شود، این امر اقدام مناسبی است که از گذشته پیشنهاد داده شده بود، البته این امر به عنوان راهکاری موقت است و برای پاسخگویی به این حجم از معاملات نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied