شمانیوز
شما نیوز

اکونیوز گزارش می دهد/

کیش، بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی

بسیاری کیش را نگین مناطق آزاد می دانند و دلیل آن هم تنوع زمینه های سرمایه گذاری می دانند که باعث شده است جایگاه خاصی در بین مناطق آزاد کشور پیدا کند ؛گذشته از آن این جزیره به دلیل موقعیت منحصر بفردی که دارد تبدیل به بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است .

کیش، بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی

به گزارش شمانیوز به نقل از اقتصادی ایران ، از جمله سرمایه گذاری های موفق در کیش می توان به سرمایه گذاری در جزیره هندورابی ، صنایع کیش  در شهرک صنعتی کیش، سرمایه گذاری در بخش مسکن، سرمایه گذاری در بخش توریسم، سرمایه گذاری در بخش هتلداری، سرمایه گذاری در تفریحات دریایی و … اشاره کرد.

البته وجود دسترسی کیش به آبراه های آزاد جهانی، وجود گمرک مستقل در مناطق آزاد در نقطه اتصال به بازارهای بین المللی، تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا، ورود اتباع خارجی بدون اخذ رویداد و 100 درصد مالکیت خارجی را نیز نباید نادیده گرفت؛ بنابراین تمام عوامل یادشده موجب علاقه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این منطقه شده که هر ساله به تعداد این افراد افزوده شود.


نخستین پل تلسکوپی در کیش

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش چندی پیش از ورود نخستین پل تلسکوپی به کیش و تامین 10 پل بالغ بر 55 میلیارد تومان خبر داد وگفت: با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های دانش بنیان  کشور نخستین پل تلسکوپی وارد پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش شد و بر اساس انعقاد این قرارداد که تعداد آن از "5 به 10 پل تلسکوپی" افزایش یافته است هر دو هفته یکی از پل های تلسکوپی به پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش اضافه می شود.

به گفته مظفری این مهم در سالی که "جهش تولید" نام گذاری شده است با کمک صندوق پژوهش و نوآوری و تعهداتی که سازمان منطقه آزاد کیش قبول کرده است یکی از نیازهای جدی کشور در بخش تجهیزات فرودگاهی است که بخش تامین منابع مالی برای این پروژه ، با انتشار اوراق صکوک 90درصد سفارش های تجهیزات فرودگاه انجام شده است.

او در پاسخ به این سوال که این پروژه چه زمانی به بهره برداری می رسد گفت: درحال حاضربیش از 420 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که با افزایش نیروی انسانی فعالیت این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت و تلاش بر این هست تا پایان سال جاری این مجموعه به بهره برداری برسد.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز متقد است  مسافرگیری و حمل بار در این فرودگاه قابلیت های خیلی خوبی را برای سرزمین اصلی و کشورهای همجوار فراهم می کند.


30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کیش تا سال گذشته

مظفری درخصوص میزان سرمایه گذاری ها در جزیره کیش گفت: بخش عمده ای از این سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی به غیر از پروژه های حوزه زیربنایی سازمان در حال انجام است و آخرین ارزیابی های ما تا اواخر سال گذشته رقمی حدود 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های در این منطقه آزاد را نشان می دهد از سوی دیگر سرمایه گذاری های مطلوبی برای برآورده شدن  نیازهای آینده جزیره کیش در حال انجام است و طی جلسه ای با مسئولان توانیر، وزارت نیرو و مپنا، برای توسعه نیروگاه برق و افزایش ظرفیت تولید به تفاهم رسیدیم.

او درمورد جذب سرمایه گذار عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش این امر را  در دستور کار خود قرار داده است که سرمایه گذار حتما  توان لازم و اعتبار کافی داشته باشد و در صورت عدم تمکن مالی به هیج عنوان با او همکاری نخواهیم کرد این درحالی است که ظرفیت ها در جزیره کیش به حدی است که هرکس از زاویه دید خود می تواند ایده جدیدی ارائه دهد و سرمایه گذاری و اجرا کند زیرا سرمایه گذاران خوب اعتبار جزیره هستند و با سابقه درخشان و کار با کیفیت می توانند الگویی از مجموعه فعالیت های اقتصادی موفق در جزیره کیش باشند گذشته از آن در چنین شرایطی جزیره می تواند بخشی از سرمایه ها را جذب کند و موتور محرکی برای بخش های اقتصادی کشور باشد و اتفاقات مثبت فعالیت های اقتصادی کیش بر کل کشور موثر خواهد بود و اینگونه می توانیم مانع خروج سرمایه ها از کشور شویم.


روند صعودی سرمایه گذاران واقعی در کیش

معاون اقتصادی و سرمایه‌‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین خصوص گفت: حضور سرمایه گذاران واقعی در جزیره کیش روندی صعودی دارد به طوری که مراجعات سرمایه گذاران در حوزه صنعتی و غیر صنعتی با افزایش همراه شده است و به‌رغم شرایط خاص اقتصادی متاثر از تحریم‌های ظالمانه غرب، حضور سرمایه گذاران واقعی در جزیره کیش روندی صعودی دارد به طوری که مراجعات سرمایه گذاران در حوزه صنعتی و غیر صنعتی با افزایش همراه شده است.

ناصر آخوندی درمورداینکه سرمایه گذاری ها بیشتر در چه بخش هایی بوده است گفت : دربخش غیر صنعتی و در حوزه هتلی میزان سرمایه گذاری ها بیشتر بوده است  که مهم‌ترین کمک به فعالان این بخش در ترتیبات و میزان پرداخت در رابطه با پول زمین و پذیره‌ها بوده است اما در حوزه صنعتی در بخش ریالی ۲۱۶ میلیارد ریال و در بخش ارزی ۴۱ میلیون دلار، پروژه در حال انجام داریم که ۲۶ میلیون دلار آن محقق شده است.


 جزیره هندورابی اولویت اصلی سرمایه گذاری در کیش

جزیره هندورابی با 22/8 ( 22 و هشت ) کیلومتر مربع مساحت در فاصله 325 کیلومتری از بندر عباس واقع شده و از جزایر ایرانی خلیج فارس و توابع بخش کیش است.

این جزیره حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته ‌است که در بهمن‌ ماه 1389 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، جزیره هندورابی به منطقه آزاد کیش ملحق شد و از آن پس تلاش شد هندورابی برای سرمایه گذاران جذاب تر از کیش شود که تاحدی این امر محقق شده است. 

البته جدا از این جذابیت ها ، در مورد نرخ واگذاری ، مدت بهره برداری ، حمایت های صدور مجوز با قیمت مناسب، تعداد و مدت اقساط نیز قابل ذکر است که  امید می رود در سالهای آینده روند بهتری خواهد داشت . 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied