شمانیوز
شما نیوز

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین جلسه هیات امنا مرکز نوآوری کیش مطرح شد:

استقرار صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز نوآوری

غلامحسین مظفری گفت: با دریافت مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش صندوق پژوهش و فناوری این سازمان در مرکز نوآوری کیش مستقر می شود

استقرار صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز نوآوری

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه هیات امنا مرکز نوآوری کیش با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت، علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، داریوش سلیمی دستیار مدیرعامل در حوزه علم و فناوری، مسعود توفیقی دبیر و مدیر مرکز نوآوری کیش و روسای دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران با محوریت ایجاد ارزش افزوده و ارزش علمی، دوشنبه 16 تیر در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

 

غلامحسین مظفری از استقرار صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز نوآوری خبر داد و افزود: ضمن این که صندوق پژوهش فناوری تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از صندوق های "بی سی" در مرکز نوآوری کیش استقرار یافته است با دریافت مجوز و موافقت اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛ صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مجموعه مستقر خواهد شد.

 

مظفری با بیان این که دانشگاه های مستقر در این منطقه از ظرفیت و توانایی های بالایی برخوردارند اظهار داشت: با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری دانشگاه های مستقر در این منطقه، مرکز نوآوری کیش می تواند گام های موثری در راستای اهداف تعیین شده بردارد.

 

وی بر لزوم اهمیت نقش شهرک فناوری نوین و شناسایی ظرفیت های موجود در این حوزه اشاره داشت و گفت: در سطح کشور با فضای فیزیکی محدود و موضوعات متعدد، ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش فراهم شده است.

 

در ادامه این جلسه رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با توجه به این که بیش از 90 درصد سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی در این منطقه تحقق یافته است بنابریان بخش عمده تقاضایی که می تواند برای این شرکت ها ایجاد کند بخش خصوصی است.

 

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش "دریا، اقتصاد دریا، سواحل، تفریحات دریایی و محیط زیست دریایی را از محورهای فعالیت و اهداف مرکز نوآوری کیش عنوان کرد و گفت: با همکاری هیئت امنا، سازمان منطقه ازاد کیش، دانشگاه ها و بخش خصوصی؛ هوشمند سازی و ساماندهی سواحل در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

 

مسعود توفیقی دبیر و مدیر مرکز نوآوری کیش در خصوص مجموعه فراخوان های صادر شده به مرکز نوآوری کیش خاطر نشان کرد: از 167 درخواست صادر شده به این مجموعه 80 مورد از درخواست ها واجد شرایط بودند و تمام مصاحبه ها به صورت حضوری "اسکایپ" انجام شده است.

 

توفیقی در ادامه افزود: برای 64نفر جلسه مصاحبه تخصصی برگزار شده که از این تعداد 58 نفر پذیرفته شدند و برای 38 نفر تنطیم قرارداد و 24 نفر انعقاد قرارداد انجام شده است.

 

گفتنی است در نخستین جلسه هیات امنا مرکز نوآوری کیش که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد احکام انتصاب مسعود توفیقی به عنوان دبیر و مدیر مرکز نوآوری و ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت، علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، داریوش سلیمی دستیار مدیرعامل در حوزه علم و فناوری، علی سالک غفاری رئیس دانشگاه صنعتی شریف، پردیس بین المللی کیش، مجید علی زاده رئیس دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش، فرساد نوری زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران به عنوان اعضای هیات امنای مرکز نوآوری کیش به آنان اعطا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied