شمانیوز
شما نیوز

دو عرضه جدید «فارس» در راه است

جعفر ربیعی نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

دو عرضه جدید «فارس» در راه است

 به گزارش شمانیوز به نقل از صدای بورس، جعفر ربیعی در خصوص تجدید ارزیابی از محل دارایی‌ها در پتروشیمی مبین و فجر گفت: در حال حاضر افزایش سرمایه این دو شرکت در دستور کار قرار ندارد.

 

وی همچنین در مورد عرضه اولیه پتروشیمی بندرامام و پتروشیمی بوعلی سینا اظهار کرد: عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی سینا در مرحله تشکیل هیئت پذیرش بوده و اقدامات ابتدایی جهت عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بندرامام نیز در جریان است.

 

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره سود خالص پتروشیمی بندرامام گفت: سود خالص حسابرسی نشده این شرکت در سال ۹۸ معادل ۲۵.۹۶۹ میلیارد ریال است.

 

وی همچنین در خصوص پیش‌بینی مقدار تولید و فروش شرکت پتروشیمی بندرامام در سال ۱۳۹۹ اینگونه پاسخ داد: برنامه تولید و فروش شرکت پتروشیمی بندرامام در سال ۹۸ در مجموع به ترتیب معادل ۴.۱۷۱.۳۲۶ تن و ۲.۷۳۰.۷۷۳ تن بوده و برنامه تولید و فروش آن در سال ۹۹ متناسب با شرایط فعلی بازار محصولات پتروشیمی در دست بررسی است ولی پیش‌بینی می‌شود تقریبا معادل سال ۹۸ باشد.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس در پاسخ به این سوال که آخرین نرخ دلاری فروش پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن سنگین و سبک و متیل ترسی بوتیل اتر در پتروشیمی بندرامام و همچنین آخرین نرخ نفتا و میعانات گازی این پتروشیمی چقدر است، اینگونه اظهار کرد: نرخ پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن سنگین و سبک بر مبنای CFR  ، FCA  و نرخ‌های جهانی تعیین می‌شود. نرخ متیل ترسی بوتیل اتر نیز بر مبنای نرخ ابلاغی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

 

نرخ نفتا هم بر مبنای ۹۵ درصد FOB  خلیج فارس منهای ۵ درصد و نرخ میعانات گازی بر مبنای نرخ FOB  کامپوننت‌های گازی منهای ۲۹ درصد تعیین می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied