شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد:

عرضه سهام یکی از بزرگ ترین گروه های مالی کشور در بازار بورس در آینده ای نزدیک

دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت از تصمیم این بانک برای عرضه سهام گروه مالی ملت و سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت در بورس طی ماه های آینده خبر داد.

عرضه سهام یکی از بزرگ ترین گروه های مالی کشور در بازار بورس در آینده ای نزدیک

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در گفت و گو با بورس ۲۴ با اعلام این خبر اظهار داشت: بانک ملت در نظر دارد در ماه‌های آتی سهام شرکت‌های گروه مالی ملت و سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت را در بورس عرضه نماید.

 

وی افزود: گروه مالی ملت به عنوان یکی از بزرگترین گروه های مالی کشور با سرمایه ثبت شده ۱۲۰۰ میلیارد تومان، سهامدار عمده شرکت‌های ارزشمند بورسی مانند تامین سرمایه بانک ملت با ارزش بازار ۱۱ هزار میلیارد تومان، "بیمه ما"با ارزش بازار ۲۵۰۰ میلیارد تومان، واسپاری ملت با ارزش بازار ۱۳۰۰ میلیارد تومان و همچنین شرکت‌های بزرگ دیگری مانند سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت، صرافی ملت و کارگزاری بانک ملت است که خدمات کامل بازار پول و سرمایه را ارائه می‌کنند.

 

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: همچنین گروه مالی ملت به عنوان سهامدار غیرکنترلی در شرکت‌هایی مانند بیمه البرز، بیمه آسیا، تامین سرمایه امین، توسعه صنایع و صادرات فارس، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق و برخی از شرکت های پالایشی دارای کرسی هیات مدیره است که با هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از این شرکت‌های غیربورسی نیز در سال جاری در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهند شد.

 

دکتر بیگدلی در تبیین سایر ویژگی های بنیادی گروه مالی ملت اظهار داشت: سبد سرمایه‌گذاری بورسی کوتاه‌مدت این شرکت که در یک سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده است نیز شامل سهام بنیادی و ارزشمند بازار از قبیل بانک های برتر، فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است و این حاکی از این است که گروه مالی ملت علاوه بر سرمایه‌گذاری مدیریتی و بلندمدت در شرکت‌های تخصصی حوزه بازار پول و سرمایه از فرصت‌های موجود در بازار سرمایه نیز به نحو مناسبی استفاده می کند.

 

مدیرعامل وبملت افزود: گروه مالی ملت به عنوان یکی از نهادهای مالی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در ارکان بازار سرمایه شامل شرکت فرابورس ایران و بورس انرژی دارای کرسی هیات مدیره است و در سایر ارکان بازار سرمایه نیز دارای سهام قابل توجهی است؛ لذا می‌توان این گروه را از مهمترین هلدینگ‌های فعال در بازار سرمایه کشور عنوان نمود که ضمن تاکید بر هدف سودآوری بر تصمیمات راهبردی بازار سرمایه نیز تاثیرگذار است.

 

دکتر بیگدلی در پاسخ به پرسش درباره وضعیت عملیاتی و سودآوری گروه مالی ملت نیز گفت: از منظر سودآوری، سود تلفیقی گروه مالی ملت در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۸  بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که حاکی از رشد ۵۰ درصدی سود تلفیقی در مقایسه با سال مالی ۹۷ است. سود شرکت اصلی گروه مالی ملت در سال ۹۸ افزون بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سود سال قبل از آن رشد نزدیک به ۸۰ درصدی را تجربه نموده است.

 

مدیرعامل وبملت در بخش دیگر این گفت و گو از شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت به عنوان یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار بزرگ و تاثیرگذار در بازار سرمایه یاد کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی، بخش عمده‌ای از سبد سرمایه‌گذاری اش به سهام شرکت‌های فولاد مبارکه، بیمه البرز، بیمه آسیا، ملی صنایع مس و بانک ها اختصاص دارد و ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری این شرکت در سهام شرکت‌های بورسی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان است. ضمن آن که سود سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۸ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت حدود ۳۱۸ میلیارد تومان بوده و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مقبول بوده که حاکی از شفافیت عملکرد و رویکرد حرفه‌ای شرکت است.

 

دکتر بیگدلی در پاسخ به این سوال که برآورد از قیمت سهام این شرکت ها در زمان عرضه چقدر است گفت: اظهار نظر در مورد این موضوع منوط به گزارش های ارزشگذاری است اما با عنایت به ارزش فعلی و مدیریتی سهام شرکت‌های موجود در سبد سرمایه گذاری گروه مالی ملت و  سبد سرمایه گذاری شرکت توسعه معین ملت، قیمت واقعی این سهام این دو شرکت در زمان عرضه بسیار بیشتر از ارزش دفتری کل سرمایه گذاری های آن ها خواهد بود و سود معتنابهی را برای بانک ملت و گروه مالی ملت به ارمغان خواهد آورد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied