شمانیوز
شما نیوز

برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در قشم اعلام شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم جزئیات برنامه های دهه ولایت را در این منطقه که متناسب با شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی شده است است، اعلام کرد.

برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در قشم اعلام شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم علیرضا کمساری روز شنبه گفت: اکثر این برنامه ها بخاطر وضعیت خاص جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه ها با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم برگزار می شود از دو مسابقه هنری دلنوشته های پیامکی و نقاشی های مجازی  با مضمون فلسفه غدیر به عنوان مهم ترین این برنامه ها نام برد.

 

کمساری تصریح کرد:هدف از برگزاری مسابقه دل نوشته های پیامکی به مناسبت بزرگداشت دهه ولایت این است که بهترین،  زیباترین و کوتاه ترین پیامک ها با مضمون فلسفه غدیر انتخاب و با شیوه های مناسب در سطح جامعه جزیره قشم منتشر شود.

 

وی برگزاری مسابقه نقاشی با مضمون فلسفه غدیر را نیز در راستای تبیین و تشریح این فلسفه در قالب تصویر و ترسیم مفاهیم این واقعه اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقه این است که خلاقیت شرکت کنندگان در خلق آثار هنری با مفهوم غدیر درهم بیامیزد و اثری بدیع و ماندگار خلق شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزاری دعای عرفه در مساجد قشم با رعایت شرایط کرونایی را نیز از دیگر برنامه های دهه ولایت در این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: پخش سرود و مولودی خوانی از مناره های این مساجد و همچنین  اجرای سرود های خیابانی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مبتنی بر مقابله با شیوع ویروس کرونا هم  در زمره برنامه های بزرگداشت این دهه گنجانده شده است.

 

کمساری با اشاره به اجرای برنامه های متنوع با مضمون ولایت و واقعه غدیر در قالب پخش زنده اینترنتی در طول ایام دهه ولایت از برگزاری برنامه زیارت امین الله بصورت مجازی نیز در این ایام خبر داد و گفت: برگزاری جشن ولادت امام هادی(ع) بصورت مجازی و برگزاری نماز عید قربان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مذکور هم از دیگر برنامه های دهه بزرگداشت ولایت در قشم بشمار می رود.

 

گفتنی است برنامه های دهه ولایت همزمان با سراسر کشور در قشم نیز از 10 تا 20 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied