شمانیوز
شما نیوز

غربالگری بیش از 3 هزار و پانصد نفر در کیش

سعید پورعلی گفت: از ابتدای اسفند تا چهارم مرداد بالغ بر 3هزار و 532 نفر از ساکنین جزیره کیش غربالگری شدند که در این میان به ازای هر روز به صورت میانگین 23 نفر از افراد مشکوک مبتلا به بیماری کرونا نمونه گیری انجام شده است.

غربالگری بیش از 3 هزار و پانصد نفر در کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  سعید پورعلی با تشریح اقدامات سازمان در مبارزه با همه‌گیری کرونا گفت: یکی از مهمترین اقدامات ساختاری، تشکیل شورای سلامت با اختیارات ویژه بود که تا کنون به صورت رسمی 23 جلسه و در قالب کمیسیون‌ها و کارگروه‌های زیر مجموعه بالغ بر 60جلسه با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار شده است.

 

وی افزود: همزمان با همه‌گیری بیماری، مداخلاتی از سوی سازمان منطقه آزاد با هدف کنترل بیماری صورت گرفت؛ این مداخلات شامل کاهش پروازها و الزام مسافران به خود اظهاری، همچین قرنطینه پس از ورود به جزیره بود.

 

وی در تشریح فرایندهای مدیریت بیماری، نظارت بر کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: توزیع ژل ضد عفونی کننده، گند زدایی معابر و اماکن عمومی، تمهیدات مراقبتی در مبادی های ورودی، تب سنجی، آموزش های پیشگیرانه، تولید پیام‌های آموزشی شامل موشن گرافی و...، توسعه و تجهیز امکانات درمانی، افزایش ظرفیت خدمات‌دهی درمانی، قرنطینه و نظارت بر اجرای قرنطینه خانگی از جمله اقدامات انجام شده بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی شورات سلامت کیش بود.

 

وی ادامه داد: انجام این اقدامات، با مدیریت شورای سلامت کیش و همراهی همه بخش‌های مسؤل، کیش را به منطقه‌ای با تجربیات موفق و نمونه تبدیل کرد و موفق شدیم در اردیبهشت ماه، جزیره را به منطقه سفید بدل کنیم؛ در این میان همراهی کیشوندان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری پشتوانه‌ای برای رسیدن به این وضعیت بود.

 

الزامات اقتصادی و بازگشایی‌ها؛ بازگشت به وضعیت هشدار پورعلی تاکید کرد: چشم انداز همه‌گیری نشان می‌دهد کرونا میهمان نا خوانده و طولانی مدت ما است و ما هم مانند تمامی کشورها ناگزیر به بازگشایی‌ها و بازگشت پروازها بودیم؛ چرخه اقتصاد کیش بر محور گردشگران بنا شده و تلاش کردیم با تکیه بر پروتکل‌های مصوب و نظارت مستمر با بازگشایی تدریجی، حرکت اقتصادی جزیره را به مدار سابق بازگردانیم.

 

البته ویژگی‌های خاص جزیره کیش به عنوان مقصد سفر ما را در این راه با دشواری‌هایی رو به رو کرد. کاهش حساسیت های جمعی در حفظ پروتکل های بهداشتی نیز بر این موضوع دامن زد تا در نهایت طی دو ماه اخیر با رشد بیماری رو به رو شویم؛ هر چند خوشبختانه آمار مرگ و میر از متوسط کشوری پایین‌تر است.

 

وی با قدردانی از کادر درمانی جزیره و همکاران بیمارستان کیش توضیح داد: از ابتدای اسفند 98 تا کنون، 24 و نیم درصد موارد مثبت کووید 19 در بیمارستان کیش بستری شدند و 75 و نیم درصد از بیماران نیز بدون بستری مراحل درمانی خود را سپری کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied