شمانیوز
شما نیوز

خبر مهم برای بازنشستگان + جزئیات

اکبر افتخاری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: عرضه های اولیه صندوق بازنشستگی کشوری در راه است.

خبر مهم برای بازنشستگان + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از کارگر آنلاین  : مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۱۴ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر ورود به بازار سرمایه قرار دارند.

وی ادامه داد: خیلی از شرکت ها نیاز به اصلاح ساختار مالی دارند و میزان تولید و فروش و اطلاعات آنها باید شفاف شود تا سازمان بورس با حضور آنها در بازار سرمایه موافقت کند.

افتخاری ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال پگاه گیلان و صندوق ETF نیز هفته قبل عرضه شد.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: به بیش از ۹۶ هزار و ۵۰۰ بازنشسته این صندوق وام با اقساط یکساله برای خرید صندوق ETF اعطا شد.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اصلاح اقتصادی در صندوق بازنشستگی فقط مربوط به بورس شدن شرکت های وابسته نیست، بلکه شرکت‌های کاغذی را تعطیل کردیم و همچنین شرکت‌هایی که به صورت موازی کار می‌کردند و ضرر ده بودند نیز اصلاح ساختاری برای آنها انجام شده تا منافع بیشتری به بازنشستگان برسد.
 
وی ادامه داد: همچنین درصدد بهره وری بنگاه های اقتصادی هستیم تا رویکرد جهش تولید را بالا ببریم که منافع آن بر زندگی و معیشت بازنشستگان اثر بگذارد.
 
همسان سازی حقوق بازنشستگان
افتخاری در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان پیگیری های لازم انجام شده و در فروردین ماه این همسان سازی انجام شد و دوباره نیز این همسان سازی عملیاتی خواهد شد و همسان سازی در یک مدل مشخص در حال پیگیری است تا حقوق بازنشستگان به سطح شاغلان نزدیکتر شود.
 
وی خصوص ارائه طرح های رفاهی به بازنشستگان نیز گفت: با ارائه طرح‌های رفاهی قصد بر این است که قدرت خرید بازنشستگان افزایش یابد و ارائه این طرح ها تا پایان سال نیز ادامه دارد.
 
افتخاری افزود: در دو هفته آینده خرید قسطی کالای خانگی نیز ارائه خواهد شد تا زمینه خرید قسطی در پنج سال به صورت اقساطی برای بازنشستگان فراهم شود که فرصت مناسبی برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان است.
 
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: همچنین سبدی برای تامین جهیزیه فرزندان بازنشستگان طراحی شده که در آن پنج کالای اساسی به صورت اقساط پنج ساله برای تامین جهیزیه فرزندان بازنشستگان ارائه خواهد شد و در این زمینه طرح های ارائه تخفیف و اقساط می تواند قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهد.
 
افتخاری گفت: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد رودکی منعقد کرده‌ایم تا فضای مناسبی برای بازنشستگان ایجاد شود. بر اساس این تفاهمنامه از حضور هنرمندان در خانه‌های امید و دفاتر وابسته به صندوق بازنشستگی در زمینه‌های آموزش و ارائه برنامه‌های هنری در حوزه‌های اجتماعی و سرگرمی استفاده خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی رضا مهدیلو

    باسلام اگراین گفته ها عملی بشه خیلی خوب