شمانیوز
شما نیوز

اتفاق باورنکردنی برای دارندگان سهام عدالت

احتمالا در هفته آینده امکان دریافت کارت اعتباری و وام با ضمانت سهام عدالت از طریق بانک‌ها فراهم شود.

اتفاق باورنکردنی برای دارندگان سهام عدالت

برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی که در پایان هفته گذشته به ۱۹ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان رسیده بود اما در این هفته افت ۱٫۸ درصدی پیدا کرد و ۳۶۳ هزار تومان از قیمت آن کم شد.

در پایان معاملات این هفته بازار سهام، ارزش سبد سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت قابل فروش نیز به پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسیده است.

 

تغییر کارگزار ناظر

از دیگر اخبار این حوزه فراهم شدن امکان تغییر کارگزار ناظر از هفته آینده بود که طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سهامداران می‌توانند از هفته آینده کارگزار ناظر خود را عوض کنند و درخواست فروش ۳۰ درصد دوم سهامشان را به کارگزاری مدنظر خود بدهند.

سهامداران برای این که کارگزار خود را تغییر دهند باید از هفته آینده به سامانه کارگزاری که قصد دارند از آن استفاده کنند بروند و فرآیند ثبت‌نام و فروش سهام خود را انجام دهند.

 

مشکل به فروش نرفتن ۳۰ درصد دوم

از ابتدای این هفته فروش سهام عدالت تا سقف ۶۰ درصد فراهم شد، اما برخی از سهامداران گفتند که نمی‌توانند درخواست فروش خود را ثبت کنند.

شرکت سپره‌گذاری در این خصوص توضیح داد: مشکل کارگزاری‌هایی که نمی‌توانند درخواست‌های فروش ۳۰ درصد دوم را ثبت کنند به به‌روزرسانی نکردن سیستم‌های آنها برمی‌گردد.

 

کارت اعتباری سهام عدالت

همچنین مقرر شده مشمولان سهام عدالت بتوانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت و از فروشگاه‌ها خرید کنند.

اما گزارش‌ها حاکی از این است که در این هفته از اجرای این طرح نه‌تنها در شعب بانکی بلکه در مراتب بالاتر و حتی در بانک ‌مرکزی هم خبری نیست. در این میان شعب بانکی حتی از کارت اعتباری سهام عدالت اسمی هم نشنیده‌اند.

 

فروش‌های سنگین سهام عدالت در بورس

در این هفته برخی از کارگزاری‌ها سهام عدالت را در مبالغ بالایی فروختند که برخی‌ها علت ریزش بورس در روز چهارشنبه را به فروش‌های سنگین این سهام مرتبط می‌دانند.

از جمله اتفاقاتی که احتمالا در هفته آینده در خصوص سهام عدالت برای سهامداران بیافتد این است که بتوانند کارگزار ناظر خود را تغییر دهند و ۳۰ درصد دوم سهامشان را از طریق یک کارگزاری دیگری بفروشند.

همچنین احتمالا در هفته آینده امکان دریافت کارت اعتباری و وام با ضمانت سهام عدالت از طریق بانک‌ها فراهم شود.

از آنجایی که حجم زیادی از سهام عدالت در این هفته در بازار سرمایه فروخته شده است، احتمالا در هفته آینده سهامداران دریافتی داشته باشند.

در روز گذشته کارگزاری بانک ملی ۷۵ میلیارد تومان از سهام عدالت مشتریان خود را فروخته است، بنابراین شاید بیشترین واریزی‌های برای سهامدارانی باشد که درخواست فروش سهامشان در این بانک ثبت کرده‌اند.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied