شمانیوز
شما نیوز

خلج طهرانی مطرح کرد:

بیش از 2.6 میلیون تن محصولات تولیدی و صادرات 269 میلیون دلاری طی شش‌ماهه نخست سال

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از صادرات 269 میلیون دلاری این منطقه اقتصادی طی شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

 بیش از 2.6 میلیون تن محصولات تولیدی و صادرات 269 میلیون دلاری طی شش‌ماهه نخست سال

به گزارش شمانیوز  به نقل از پایگاه خبری معدن نامه، حسن خلج طهرانی افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از 2.6 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج‌فارس وارد بازار داخل و منطقه شد.

 
 
وی در تشریح تولیدات این منطقه اقتصادی، اظهار داشت: میزان محصولات تولیدی منطقه تا تاریخ 15/6/99 برابر با 2.670.000 تن بوده است. این محصولات شامل 485.000 تن تختال، 404.000 تن بیلت، 1.279.000 تن آهن اسفنجی، 345.000 تن بریکت و 50.000 تن گندله بوده است.
 
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس افزود: شمش آلومینیوم تولیدی نیز در این مدت به میزان 54.540 تن بوده است.
 
 
وی به آمار صادراتی در این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: میزان صادرات در 6 ماهه اول سال 99 برابر با 633 هزار تن به ارزش 269 میلیون دلار بوده است.
 
 
 
وی به‌عنوان تسهیلاتی که منطقه ویژه مشخصاً برای صادرکنندگان ارائه می‌دهد توضیح داد: هزینه‌های دریافتی از شرکت‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه در قالب گواهی تولید نسبت به ارزش کالا و خدمات دریافتی و هزینه‌هایی که در سایه مناطق ویژه پرداخت می‌نمایند حداقل می‌باشد بطوریکه هزینه گواهی تولید جهت محصولات صادراتی دارای 50 درصد تخفیف است. ظرفیت عمده تخلیه و بارگیری منطقه به شرکت‌های تولیدی و اولویت‌دهی جهت ارائه خدمات به آنان تخصیص داده‌شده است.
 
 
 
ما حذف و کاهش بروکراسی‌های رایج در سرزمین اصلی، با حداقل تشریفات گمرکی را لحاظ کرده‌ایم به‌علاوه اینکه ایجاد اسکله اختصاصی جهت کاهش هزینه‌های صادرات محصولات شرکت‌های تولیدی در منطقه را نیز در برنامه داریم.
 
 
در آخر خلج تهرانی مدیرعامل منطقه ویژه به جلسه مشترک با سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت مس در خصوص چگونگی استفاده از امکانات و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی در حمل اسیدسولفوریک و تسهیل در روند صادرات اسید به بازارهای هدف که در انتهای سال 98 برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: در خصوص قرارداد شرکت مس، پیش‌نویس قرارداد جهت مطالعه و اظهارنظر به شرکت مس ارسال شده است و عملیات ایجاد خط انتقال و ذخایر نگهداری اسید در حال اتمام می‌باشد. لیکن به دلیل افت قیمت جهانی اسید که شرکت‌های خریدار تقاضای دریافت 60 دلار هزینه جهت انتقال اسید را دارند به نظر می‌رسد در تسریع در اتمام تأثیرگذار بوده است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied