شمانیوز
شما نیوز

در جلسه معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و معاون عمرانی استاندار یزد مطرح شد؛

ظرفیت بالای قشم برای صادرات محصولات ساختمانی به کشورهای منطقه

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، بر لزوم برنامه ریزی جهت اشتراک گذاشتن تجربیات و همچنین همکاری در حوزه های عمرانی و زیربنایی قشم با استانداری یزد تاکید کرد.

ظرفیت بالای قشم برای صادرات محصولات ساختمانی به کشورهای منطقه

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محرم بهاروند در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، اظهار داشت: جزیره قشم با مساحتی حدود 1500 کیلومتر مربع، ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف اقتصادی، عمرانی و گردشگری را داراست.

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار میلیارد تومان پروژه های سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در حوزه های زیربنایی و عمرانی آماده جذب مشارکت و سرمایه گذار است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به جایگاه استان یزد در زمینه تولید مصالح ساختمانی، این استان می تواند در زمینه تامین مواد و مصالح ساختمانی استاندارد مورد نیاز پروژه های عمرانی قشم کمک شایانی کند.

به گفته بهاروند؛ سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه های مختلف آمادگی استفاده از تجربیات سایر نقاط کشور از جمله استان یزد را  در زمینه جلب مشارکت سرمایه گذاران و انجام پروژه های عمرانی، زیربنایی، فضای سبز و... دارد.

وی با اشاره به آمادگی منطقه آزاد قشم برای ایجاد یک مرکز نمایشگاهی جهت مصالح ساختمانی باکیفیت یزد، تصریح کرد: قشم به واسطه دسترسی به آب های بین الملل و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس، پتانسیل بسیار خوبی برای انجام صادرات محصولات ساختمانی باکیفیت یزد به کشورهای منطقه را داراست.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان بیان کرد: برنامه ریزی بسیار خوبی برای انجام پروژه های عمرانی و زیربنایی در قشم صورت گرفته و این مجموعه برای همکاری در حوزه های مختلف سرمایه گذاری و عمرانی آمادگی کامل را دارد.

*آمادگی یزدی ها برای ایجاد کلینیک محصولات ساختمانی در منطقه آزاد قشم

براساس این گزارش، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه با اشاره به بازدید سال گذشته استاندار و جمعی از معاونین استانداری یزد از پروژه های عمرانی منطقه آزاد قشمِ گفت: در مدت زمان یک سال گذشته پیشرفت خوبی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی و فضای سبز در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

محمد صادقیان افزود: استانداری یزد و معاونت عمرانی این سازمان آمادگی کامل در جهت برگزاری جلسات مستمر با سازمان منطقه آزاد قشم با هدف استفاده از تجربیات و بهره گرفتن از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این منطقه را دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان یزد برای استفاده از ظرفیت های ویژه موجود در این جزیره و همچنین راه اندازی کلینیک محصولات ساختمانی یزد در منطقه آزاد قشم، اعلام آمادگی کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در پایان تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره قشم و ظرفیت های بی نظیر این جزیره با انجام سرمایه گذاری در زمینه های مختلف عمرانی و گردشگری و... آینده خوبی پیش روی این منطقه خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه نریمان توکلی جویباری مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حسین ناصری نژاد مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی، فرج طهماسبی مدیر امور شهری و روستایی، نورالله کرمی شاهملکی مدیر شهرسازی و معماری و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان و همچنین نماینده ای از موسسه سرمایه گذاری کوثر یزد نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied