شمانیوز
شما نیوز

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر اعلام کرد:

محورهای هفتمین همایش تخصصی مدیریت ریسک و بیمه

هفتمین همایش تخصصی مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد ریسک‌های منابع‌انسانی در 9محور برگزار می‌شود.

محورهای هفتمین همایش تخصصی مدیریت ریسک و بیمه

به‌گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی و اعلام مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر، علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌‌توانند آثار خود را تا 30آذرماه به نشانیwww.RMI.kins.ir ارسال کنند.

زینب حمیدی‌فر با اشاره به محورهای برگزاری این همایش گفت: همایش امسال با محورهای «برنامه‌ریزی منابع انسانی در صنعت بیمه»، «همسوسازی استراتژی­های مدیریت منابع انسانی با استراتژی­­های سازمان‌ها در صنعت بیمه»، «مدل­های تعالی منابع انسانی و استانداردسازی حوزه منابع انسانی در صنعت بیمه»، «بررسی فرایندهای منابع انسانی (گریدینگ شغل و شاغل، حقوق و مزایا، مدیریت عملکرد، جانشین‌پروری، مدیریت استعداد، حسابرسی منابع انسانی و...) در صنعت بیمه»، «مدیریت منابع‌انسانی در شرایط رکود و بحران (تحول سازمان، تحول‌های عصر دیجیتال، دورکاری، COVID19 و...) در صنعت بیمه»، «آموزش و بهینه‌سازی منابع انسانی در صنعت بیمه»، «آسیب‌شناسی ریسک منابع انسانی در صنعت بیمه»، «بررسی آیین‌نامه 90، الزام‌ها و چالش‌ها» و «بررسی و آسیب­شناسی شبکه فروش به‌عنوان منابع‌انسانی شرکت­­های بیمه (تغییر و جایگرینی روش‌های فروش برخط)» برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر درباره اهداف برگزاری همایش‌های ریسک و بیمه گفت: شرکت‌های بیمه در کسب‌وکار خود با تهدیدی برای دست‌یابی به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت موجه هستند، بنابراین توجه به مسایل آموزش و ارتقای دانش مدیران و کارشناسان بیمه در بخش ریسک، در کاهش آثار زیان­بار این امر مفید است. از این رو، مسئولان بیمه کوثر با هدف ایفای نقش در کاهش ریسک و پیشبرد دانش و مهارت فعالان در این صنعت، همایش­های سالانه خود را با موضوع مدیریت ریسک و بیمه برگزار می­کند. همایش هفتم نیز با اهدافی همچون ایفای نقش در مسایل مهم و راهبردی صنعت بیمه کشور، پیشبرد دانش و مهارت فعالان این صنعت، ترویج امر پژوهش و انتقال و به‌کارگیری تجربه‎‌های موفق رشته‌های فنی و غیر فنی در صنعت بیمه برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با بیان اینکه با توجه به اهمیت غنای علمی این همایش، امسال نیز به مانند سال‌های گذشته سعی بر آن است که از بهترین استادان در بخش منابع انسانی برای سخنرانی‌ها دعوت شود، افزود: از دستاوردهای این همایش‌ها، طرح صریح مباحث و دشواری‌های صنعت بیمه و نقد آن‌ها از زبان افراد متخصص‌ و شخصیت‌های علمی و اجرایی است چرا که همایش‌ها تلاشی در اغنای روحیه جستجوگری و کاوشگری جامعه علمی صنعت بیمه و کسب معلومات و اطلاع از یافته­های جدید در عرصه علم و دانش است. برگزاری همایش­ها می‌تواند به تجمیع تجربه‌ها، برقراری ارتباط مستقیم میان پژوهشگران، محققان و علم‌اموزان و همچنین ایجاد زمینه­ای برای فعالیت­های جمعی کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: ثبت دانش در قالب کتابچه مجموعه سخنرانی‌ها و مقاله‌های برتر نیز از دیگر دستاوردهای همایش‌های برگزار شده است.

حمیدی‌فر در توضیح نحوه دریافت و روش‌های انتخاب مقاله‌های منتخب گفت: مقاله‌ها باید از طریق تارنمای همایش ارسال شود و پس از تایید اولیه مقاله‌های دریافت شده از نظر ارتباط موضوعی با محورهای همایش، مقاله‌ها برای داوری ارسال می‌شود و پس از جمع‌بندی نظر کمیته داوری درباره مقاله‌ها، رتبه‌بندی نهایی در کمیته علمی انجام می‌گیرد. در پایان، سه مقاله به عنوان مقاله برتر (ارائه حضوری) و 5 الی 7 مقاله نیز به عنوان مقاله‌های پوستری پذیرفته می‌شود.

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر درباره تاثیر ریسک‌های منابع انسانی بر کارکرد صنعت بیمه کشور گفت: ریسک‌های منابع انسانی دربرگیرنده طیـف وسـیعی از مفـاهیم اعـم از ریسـک‌هـای اقتصادی، سیاسی، روان‌شناختی، راهبردی، عملیاتی، محیطی و فرهنگـی است و از این‌رو، شناخت آن‌ها بسیار مهم و اثرگذار است.

دبیر هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی در هر سازمان، مهم‌تـرین ریسـک‌هـای و کلید اصلی دست‌یابی به اهـداف سـازمان تلقـی مـی‌شـود، افزود: منـابع انسـانی، عملکرد سازمان را افزایش می‌دهد و ضمن ایجاد مزیت رقـابتی مسـتمر، در افـزایش بهـره‌وری نیـز نقش اساسی دارد. از آنجایی که منابع انسانی در شرکت‌های بیمه، با ارزش‌ترین عامل تولید و منبع اصلی زاینده مزیت رقابتی و ایجادکننده قابلیت‌های کلیدی و منبع راهبردی برای سازمان‌های خود  محسوب می‌شوند، بنابراین ادغام صحیح مدیریت ریسک و مدیریت منابع انسانی در بخش‌های رهبری، ارتباطات، آموزش، مدیریت تعارض و ارزیابی می‌تواند در سازوکار سازمان تاثیرگذار باشد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied