شمانیوز
شما نیوز

رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

احیا و فعال سازی ۱۵۷ معدن راکد از ابتدای امسال

رئیس هیات عامل ایمیدرو از احیای ۱۵۷ معدن طی هشت ماه امسال در قالب طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک، خبر داد. غریب پور گفت: این تعداد معدن تا ۲۰ آبان ماه احیا شده است.

احیا و فعال سازی ۱۵۷ معدن راکد از ابتدای امسال

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، خداداد غریب پور که به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه پایش طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس صحبت می کرد، افزود: خوشبختانه به رغم همه گیری بیماری کرونا، این نهالی که در سال گذشته کاشته شد،‌ امروزه ثمرات قابل توجهی داشته است و قابل مقایسه با سال قبل نیست.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برای سال جاری، احیای ۲۰۰ معدن در برنامه ایمیدرو پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح (ابتدای سال ۹۸) تاکنون در مجموع ۳۰۳ معدن در این طرح، احیا شده است، پیش بینی کرد که با به روز آوری آماراستان های مختلف، تعداد معادن احیا شده بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

غریب پور، با یادآوری اینکه منافع طرح فوق متعلق به تمامی کشور است، اظهار داشت: با همکاری مجموعه ای از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی،‌ بخش خصوصی، خانه معدن، اتاق بازرگانی و معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت، طرح در حال اجرا است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه گفت: اکنون همگرایی بیشتری برای توجه به زیرساخت های معادن احیا شده نیز داریم که این مهم با حضور همه اجزای این طرح، قابل تحقق است.

همکاری شرکت مس

وی در ادامه سخنانش به همکاری شرکت ملی صنایع مس در تامین اعتبار برای احیای معادن مس اشاره کرد و گفت: از محل ۵۰ میلیارد تومانی که این شرکت برای طرح در نظر گرفته، اکنون با حمایت و ضمانت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی، نخستین مجموعه معدنی و فرآوری مس در آستانه جذب تسهیلات برای تامین زیرساخت برق و فعال شدن معادن اطراف واحدفرآوری است.

غریب پور ادامه داد: برای حوزه های سنگ آهن نیز شرکت های گل گهر، چادرملو و حتی فولاد مبارکه آماده همکاری هستند و حاصل آن انتفاع چندجانبه برای معادن، اشتغال و همچنین تامین مواد اولیه شرکت های بزرگ است.

از سوی دیگر سیدرضا عظیمی؛ مدیر اجرایی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، با ارایه جزئیات عملکرد این طرح،‌ گفت: از ابتدای امسال، ۷۰۱ معدن شناسایی و برای ۲۲۳ معدن راهکار کلینیکی ارایه شده است. همچنین از ۲۵ واحدی که امسال در برنامه فعال سازی معادن قرار دارند، ۱۲ واحد وارد برنامه ریزی، صدور مجوز، اجرایی و یا تامین ظرفیت خالی از طریق طرح، شده اند.

در این جلسه ویدئوکنفرانسی وجیه ا… جعفری؛ مدیر عامل  شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، محمد رضا بهرامن؛ رییس خانه معدن، فرید دهقانی؛ مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حضور داشتند. جعفری گزارشی از اقدامات انجام شده طرح در سطح استان ها،‌ ارایه کرد. دهقانی نیز از آماده بودن ارایه تسهیلات به واحد فرآوری معدن مس با رکورد کوتاه‌ترین زمان ممکن، توضیحاتی ارایه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied