شمانیوز
شما نیوز

دهقانی در گفتگوی اختصاصی با شمانیوز:

صنعت فولاد از صنایع سودساز کشور است/ مجلس از فولادسازان حمایت می کند

دهقانی عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: صنایع فولادی کشور بخش مهمی از میزان نیروی انسانی را مشغول فعالیت کرده و به همین دلیل اگر از صنعت فولاد حمایت نشود احتمال دارد که بخش اشتغال هم آسیب ببیند.

صنعت فولاد از صنایع سودساز کشور است/ مجلس از فولادسازان حمایت می کند

الله وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره ضرورت حمایت از صنایع فولاد کشور اظهار داشت: حدود 30 میلیون تُن میزان تولید فولاد در کشور است که نیمی از آن به مصرف داخلی می رسد و نیمی دیگر به خارج از کشور صادر می شود؛ لذا باید در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی از صنایع فولادی کشور حداکثر حمایت ها صورت گیرد تا هم ارزآوری برای کشور داشته باشند و هم بتوانیم آثار تحریم ها را خنثی کنیم.

 

وی افزود: صنایع فولادی کشور بخش مهمی از میزان نیروی انسانی را مشغول فعالیت کرده و به همین دلیل اگر از صنعت فولاد حمایت نشود احتمال دارد که بخش اشتغال هم آسیب ببیند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم دست فولادسازان کشور را می گیرد و از آنها حمایت می کند تا هم مردم ما از این صنعت نفع ببرند و هم مشکلات پیش روی صنایع فولادی کشورحل و فصل شود تا به رشد این صنعت کمک شود.

 

دهقانی خاطرنشان کرد: مردم و نمایندگان مردم از فولادسازان انتظار دارند که در نوع قیمت گذاری محصولات خود جانب انصاف را رعایت کنند و قیمت های محصولاتشان را برای بازار داخلی چند درصد کمتر از بازار جهانی به فروش برسانند و محصولاتشان را در هر زنجیره فولادی در بازار داخلی عرضه کنند تا نیازهای بازار داخلی تأمین شود و مازاد تولیداتشان را صادر کنند.

 

وی گفت: مجلس برای حمایت از فولادسازان حاضر است همه نوع حمایتی را داشته باشد تا فولادسازان صادارات فولاد خام را متوقف و به جای آن شمش‌های فولاد را به محصولات نهایی مانند میلگرد تبدیل کنند و قطعاً ارزآوری بیشتری هم برای کشور خواهند داشت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied