شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

استانبول یا استامبول کدام درست است؟

​استانبول ، استامبول ، بیزانس یا قسطنطنیه (بله ، اینها همه نام های یک شهر هستند) بزرگترین شهر ترکیه است که جمعیت آن دائماً در حال افزایش است. تاریخچه آن به قرن 7 قبل از میلاد برمی گردد ، اما فرض بر این است که حتی قبل از آن نیز آباد شده است. این شهر با تاریخی بسیار غنی ، در منطقه مهمی واقع شده است ، و تنگه بسفر که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند ، این شهر توریستی را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می کند..

استانبول یا استامبول کدام درست است؟

استانبول ، استامبول ، بیزانس یا قسطنطنیه (بله ، اینها همه نام های یک شهر هستند) بزرگترین شهر ترکیه است که جمعیت آن دائماً در حال افزایش است. تاریخچه آن به قرن 7 قبل از میلاد برمی گردد ، اما فرض بر این است که حتی قبل از آن نیز آباد شده است. این شهر با تاریخی بسیار غنی ، در منطقه مهمی واقع شده است ، و تنگه بسفر که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند ، این شهر توریستی را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می کند..

به یک کشور بزرگ در حاشیه تور اروپا و آسیا سفر کنید که در آن می توانید تمدن باستان را کشف کنید یا یکی از کلان شهرهای بزرگ را کشف کنید. همچنین می توانید از کوه های بلند بالا بروید یا در دریاهای گرم در سواحل استانبول شنا کنید. در این مقاله برخی از توصیه های سفر برای تور ترکیه را خواهید یافت .

 

11

 

 

 

گردشگری در ترکیه به خوبی توسعه یافته است ، که به معنی اتصالات عالی هواپیما است. ترکیه دارای فرودگاه هایی در سراسر کشور است که بزرگترین آن فرودگاه آتاتورک در استانبول است که شما را به تمام دنیا متصل می کند.البته اخیران مسافران تور استانبول اگر خوش شانس بوده باشند با فرودگاه جدید استانبول نیز آشنا یا وارد آن شده اند

 

12

 

 

 

و چه چیزی در این کشور متنوع می توانید ببینید؟ بیایید با شهر معروف ترکیه استانبول شروع کنیم. یکی از بزرگترین جاذبه ها اصلی ایاصوفیه است که ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شد ، سپس به مسجد تبدیل شد و در حال حاضر موزه است. به دلیل سابقه آن ، همیشه مملو از گردشگران تور ارزان قیمت استانبول است ، بنابراین توصیه می کنیم بلیط را در سایت توریاب و در بسته ویژه با تور راهنما خریداری کنید . اگر می خواهید روحیه سلاطین را احساس کنید ، از یک نمایش رقص سما  در قونیه دیدن کنید ، که یک سفر عرفانی و معنوی واقعی است. کاوش در استانبول در اینجا به پایان نمی رسد ، شما همچنین باید از مسجد آبی و سلیمانیه بازدید کنید و در بازار اصلی خرید کنید. اگر می خواهید استراحت کنید ، می توانید در یک سونا ترک یا حمام ترکی به استراحت بپردازید.

دیدنی های بزرگ بعدی ترکیه در کاپادوکیا واقع شده است. در این سرزمین افسانه ای که به نظر می رسد در یک سیاره دیگر واقع شده است چه کاری می توانید انجام دهید؟ بهتر است دره هایی را که بسیاری از مناظر طبیعی را پنهان می کند ، همچنین دودکش های جادویی و موزه های فرهنگی را کشف کنید. همچنین نباید قونیه ، شهر مقدس مسلمان را کنار بگذارید. این و موارد دیگر در بسیاری از سفرهای یک روزه یا حتی سفر با بالون هوایی به شما ارائه می شود . وقتی می خواهید دریا را ببینید ، به تور ارزان آنتالیا و تور آلانیا سفر کنید یا می توانید دره Sepadera را ببینید. در فاصله ای نه چندان دور از ساحل می توانید ویرانه های افسوس ، دومین شهر باستانی بزرگ را که هفت بار ویران شد ، ببینید اما هنوز هم باشکوه است. در نزدیکی شما خوابگاه HI Atilla نیز وجود دارد که مکانی عالی برای استراحت است.

 

13

 

 

بیایید به قسمت شرقی ترکیه نیز برویم که می توانید از دریاچه و تور وان در مرز بازدید کنید. در اینجا شما می توانید به مکانهایی بروید که اکثریت مردم مانند Urfa و Gaziantep کرد هستند. شما همچنین می توانید از صومعه سوملا در کوههای پونتیک دیدن کنید و سپس مراحل مارکوپولو را دنبال کنید و از گردنه های کوهستانی بلند به فلات آناتولی و شهرها و طبیعت فوق العاده بروید.

 

 

14

 

 

سفر به ترکیه بهشت ​​واقعی برای مسافران است. این متنوع و مرموز است بنابراین همه افراد مکان مناسب خود را برای نوشیدن قهوه یا چای خود پیدا می کنند.

چیزهایی که باید در استانبول مشاهده کنید

یک مکان جالب اگر کاخ توپکاپی باشدکه مدتها مرکز امپراتوری عثمانی و خانه سلاطین و همسران آنها بود. این کاخ همچنین به عنوان خانه ای طلایی برای همسران ، صیغه ها و همچنین جواهرات سلطنتی ، گنجینه ها و آشپزخانه ای که هر روز 5000  نفر را تغذیه می کرد ، خدمت می کرد. استانبول در زیر زمین نیز جذاب است. یکی از جاذبه های محبوب گردشگران ، مخزن یرباتان است ، یک ساخته جالب توسط مهندسان بیزانس که زمانی آب را از بلغارستان تا استانبول با آب آشامیدنی تأمین می کردند. مردم می گویند که موزه باستان شناسی با یکی از غنی ترین مجموعه آثار باستانی ، گوهر پنهانی استانبول است. در اینجا طعمه اسکندر بزرگ را می بینید که مهمترین قسمتهای زندگی او ، اولین پیمان صلح و نمونه ای از اسب تروا را مشخص می کند. وقتی جاذبه ها تمام شد می توانید از بازار استانبول که بیش از 500 سال قدمت دارد و یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان است بازدید کنید. در منطقه ای که 60 خیابان را پوشش می دهد 5000 فروشگاه ، 60 رستوران ، 18 چشمه ، 12 مسجد و حتی یک مدرسه پیدا خواهید کرد. هنگام خرید فرش ، چرم ، سرامیک یا جواهرات می توانید مهارت های معامله خود را امتحان کنید. بعد از همه اینها می توانید به همام ترکی بروید ، نوعی حمام یا آبگرم ، جایی که می توانید خود را با یک اسکراب یا ماساژ درمان کنید.

 

آیا شما را با این همه جاذبه قانع کرده ایم؟ در سایت توریاب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تور استانبول از تبریز و مشهد پیدا کنید .

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied