شمانیوز
شما نیوز

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون:

تقویت بخش فناوری بانک به منزله تقویت کلیت بانک است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون وجود بخش فناوری کارآمد را یک مزیت اساسی و موجب تقویت کلیت بانک عنوان نمود.

تقویت بخش فناوری بانک به منزله تقویت کلیت بانک است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی، امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جمع مدیران حوزه فناوری بانک اظهار داشت: حوزه فناوری مشتمل بر زیرساخت، امنیت و بانکداری الکترونیک؛ مهم‌ترین نیازها و الزامات فعالیت بانکی را تأمین می‌نماید.

 

وی افزود: با عملکرد صحیح و متعارف فناوری، عملیات بانکداری در حالت معمول پیش می‌رود و با بروز کمترین مشکل، نوک پیکان اظهارنظرها نیز به سمت این بخش متمایل می‌شود، ازاین‌رو مراقبت از سرمایه انسانی ارزنده این بخش حائز اهمیت است.

 

عصارزاده با اشاره به این‌که مدیران ارشد بانک توسعه تعاون به نقش مهم و کلیدی نیروهای فناوری بانک واقف هستند افزود: بر این اعتقاد هستم مجموعه‌ای از نیروهای کارآمد و متخصص در حوزه فناوری بانک حضور دارند و به لحاظ غنای سرمایه انسانی، این بخش در وضعیت بهینه‌ای قرار دارد و به لحاظ عملکردی و تأمین نیازهای سامانه‌ای، زیرساختی و امنیتی حوزه بانکداری؛ در بهترین دوران به سر می‌بریم.

 

وی با اشاره به این‌که رضایت کنونی از بخش فناوری بانک به معنای اقناع در این بخش نیست افزود: با درک صحیح از وضعیت کنونی این بخش و ترسیم چشم‌انداز آتی با توجه به روند حرکت بانکداری، ضروری است در مسیر پیشرفت گام برداریم و مأموریت و رسالت فناوری بانک نیز در همین مسیر به دقت انجام و بروزرسانی گردد.

 

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون تأکید کرد: تقویت بخش فناوری بانک از ابعاد گوناگون، سبب تقویت کل بانک است و فناوری مقتدر و برخوردار از ویژگی‌های سرآمد و به‌روز، مزیت‌های ویژه‌ای برای بانک را فراهم می‌نماید.

 

عصارزاده با اشاره به اقدامات راهبردی بانک مرکزی و لزوم تبعیت بانک‌ها جهت ارتقاء سطح سامانه‌های بانکی افزود: هرگونه اقدام نوآورانه در سیستم بانکداری موجب بروز سطح بالایی از حجم عملیات بانکی بر حوزه فناوری بانک می‌شود و همکاران در برخی مقاطع در کوتاه‌ترین مدت، با مجموعه‌ای از اقدامات مشتمل بر فرایندهای نرم‌افزاری، برنامه‌نویسی، تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری، اصلاحات کاربری، تأمین امنیت و سایر اقدامات فنی؛ موجب می‌شوند بانک در مسیر پیشرفت بانکداری الکترونیک و راهبری سامانه‌ها، در وضعیت سرآمدی باقی بماند و نقش کلیدی مهارت و تخصص سرمایه انسانی در این موقعیت به نحو مناسبی مصداق پیدا می‌کند.

 

وی تصریح نمود: رعایت مراتب ارزش‌گذاری و ارج نهادن به نیروهای کارآمد و متخصص از مهمترین راهبردهای مدیریتی است که ضروری است به شکل مناسبی مدنظر قرار گیرد.

 

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با تأکید بر این مطلب که حجم بالای فعالیت فنی و تکنولوژیکی و تأمین توقعات نباید موجب این ذهنیت شود که این امور صرفاً پیش برنده نیازهای تکنولوژیکی بانک است گفت: انتظار از همکاران به ویژه لایه مدیریتی بخش این است که نقش سیاستگزاری و راهبری بخش را تقویت نمایند و از راهکار برون سپاری نیز در مواقع لزوم تمسک جویند.

 

عصارزاده نقش نظارتی و راهبردی معاونت مدیرعامل بانک بر امور فناوری اطلاعات را بسیار ارزنده تلقی نمود و گفت: حضور ایشان به عنوان مدیر ارشد باتجربه، خوش‌فکر و مدبر می‌تواند در تقویت بعد مدیریتی و راهبرانه بخش فناوری بانک بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

 

وی افزود: سازمان‌های بزرگ با شناسایی وضعیت فعلی، ترسیم آینده و عملیات موردنیاز، برنامه دقیقی از فعالیت‌های با قابلیت برون سپاری شناسایی نموده و فرآیندها را در مسیر صحیح راهبری می‌نمایند.

 

عصارزاده ضمن تبیین مأموریت اصلی شرکت‌های تابعه بانک گفت: شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون به عنوان شرکت‌های حامی در راستای تقویت نقش توسعه‌ای بانک مشغول به فعالیت هستند و شرکت سمات به عنوان شرکت زیرمجموعه بانک، تأمین‌کننده بسیاری از نیازهای بانک و همچنین بخش تعاون در حوزه فناوری و سامانه‌های الکترونیک و مبادلاتی می‌باشد.

 

وی نقش شرکت سمات در پشتیبانی از حوزه فناوری بانک را حائز اهمیت عنوان نمود و گفت: هم‌افزایی ارزنده‌ای در سایه همکاری بخش فناوری بانک و شرکت سمات ایجادشده است.

 

عصارزاده ضمن تأکید بر لزوم روان‌سازی فرآیندها و پرهیز از پیچیدگی‌های اداری گفت: هر مسئله و هر اقدام پیش برانه ای لازم است با همکاری و هماهنگی بین واحدی حل‌وفصل گردد و به جلو برده شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied