شمانیوز
شما نیوز

فهیمی: دسترسی مردم به خدمات سمات در کل ایران فراهم شده است

خدمات سمات در دورترین نقاط جغرافیایی و روستاها در دسترس مردم قرار دارد تا همه مردم بتوانند با استفاده از آن نسبت به فعالیت در بازار سرمایه براحتی اقدام کنند.

فهیمی: دسترسی مردم به خدمات سمات در کل ایران فراهم شده است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سمات، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: خدمات سمات در دورترین نقاط جغرافیایی و روستاها در دسترس مردم قرار دارد تا همه مردم بتوانند با استفاده از آن نسبت به فعالیت در بازار سرمایه براحتی اقدام کنند.

حسین فهیمی به مناسبت سالگرد تاسیس سپرده گذاری مرکزی گفت : پنجم دی ماه سالگرد تاسیس این شرکت به عنوان مهم ترین نهاد بازار سرمایه است و به همین خاطر به همه همکارانم در این شرکت تبریک عرض می کنم.

 

تنوع فعالیت ها و خدمات

وی افزود : حقیقتا در روزها، هفته ها و ماه های اخیر شرایط سخت کاری را تجربه کردیم چرا که در یکی از بی سابقه ترین سال ها از نظر کارهای متنوع قرار داشتیم به طوری که افزایش بی سابقه حضور مردم در بازار سرمایه، حجم معاملات، تنوع عجیب ابزارهای مالی، اوراق بهاداری که در مجموعه بورس های کشور در حال معامله هستند، باعث شد تا شرکت سپرده گذاری مرکزی که زیر ساخت های آن ها را فراهم می کند با فشار فعالیت های زیادی مواجه شود.

 

کارگشایی برای مردم

فهیمی گفت : از سویی دیگر شرایط ویژه همه گیری ویروس کرونا، آزادسازی سهام عدالت، راه اندازی سامانه های جدید و خلق ارزش افزوده های جدید باعث شد تا در سخت ترین شرایط روزهای کاری قرار بگیریم اما کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفت و تنها دلخوشی که در این زمینه داریم این است با ایجاد زیر ساخت ها، کارگشایی برای مردم شکل گرفت، گره های مردم باز شد و به تامین مالی دولت و شرکت ها کمک کردیم تا آنها وظایف و مسئولیت های خودشان را بهتر انجام بدهند و کارها و خدمات آن ها روز به روز توسعه پیدا کند.

 

جایگاه سمات در بازارهای مالی

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: امسال پانزدهمین سال فعالیت شرکت را سپری کردیم و می توانیم بگوییم که وارد دوران بلوغ سازمانی شده ایم و به یکی از نهادهای انکار ناپذیر بازار سرمایه کشور و حتی فراتر در بازار مالی به شمار می رویم.

 

خدمت رسانی تا دورترین نقاط کشور

وی تصریح کرد: اگر تا دیروز حتی بسیاری از فعالان بازار سرمایه هم نمی دانستند که فعالیت ها و خدمات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه چه مواردی است اما حالا حتی در دورترین نقاط جغرافیایی و در روستاها هم مطلع هستند که باید از طریق سرویس های شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به دریافت خدمات ارزش افزوده اقدام کنند.

 

مهم ترین پروژه ها در 3 سال اخیر

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه درباره اتفاق ها مهم چند سال اخیر در حوزه سمات نیز گفت : در سال 97 «سامانه تسویه معاملات کالایی بخش انرژی» یکی از پروژه های مهم شرکت در بازار سرمایه، بود که بوسیله رییس وقت سازمان بورس و اوراق بهادار افتتاح و مورد بهره برداری رسید، همچنین در سال 98 نیز یکی از پروژه های مهم تحت عنوان «میز خدمات الکترونیک» توسط وزیر اقتصاد و رییس شورای عالی بورس مورد افتتاح و بهره برداری رسید و در سال 99 هم دو پروژه ملی «برگزاری مجامع الکترونیک و توزیع سود» توسط رییس جمهور کشور رسما عملیاتی شد که از جمله تحولات و اتفاق های مهم شرکت در چند سال گذشته را شامل می شود.

 

تقویت برند سمات

فهیمی در پایان اظهار داشت : همه این خدمات بزرگ و تاثیرگذار، نتیجه و محصول تلاش و مجاهدت های کارکنان شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بوده است که نمود بخشی از فعالیت های شرکت بود و باعث شد تا برند شرکت سپرده گذاری مرکزی در بازار سرمایه و مالی کشور تقویت شود و افتخار بزرگی برای همه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied