شمانیوز
شما نیوز

تسهیلات بانک مهر ایران برای بازنشستگان نیروهای مسلح

بانک مهر ایران به بازنشستگان نیروهای مسلح ۴ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی پرداخت می‌کند.

تسهیلات بانک مهر ایران برای بازنشستگان نیروهای مسلح

تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین این بانک، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و همچنین سازمان اتکا منعقد شد که در چارچوب آن بازنشستگان نیروهای مسلح می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران استفاده کنند.

این تسهیلات به بازنشستگان معرفی شده از سوی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و برای خرید از فروشگاه‌های اتکا در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه این بانک با سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و سازمان اتکا گفت: بانک مهر ایران، بانک مردم است. با این تفاهم‌نامه بانک مهر ایران می‌تواند نیروهای مسلح را به‌عنوان یکی از اقشار مهم جامعه تحت پوشش درآورد. همواره خلأیی در نظام بانکی وجود داشت؛ اینکه بانکی بتواند خدمات مربوط به اشخاص حقیقی، پرسنلی و خدمات بانکی مربوط به آحاد جامعه را ارائه کند. خوشبختانه با ظهور و بروز بانک مهر ایران چنین خدماتی ارائه شد و سال به سال نیز گسترده‌تر می‌شود.

 

بانکی که هر سال به بیش از ۲ میلیون نفر تسهیلات می‌دهد

اکبری درباره تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران، اظهار کرد: سالی بیش از ۲ میلیون نفر از تسهیلات بانک مهر ایران استفاده می‌کنند. تا این لحظه از سال جاری بالغ بر ۳۰۰هزار میلیارد ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰هزار نفر پرداخت شده است. همه این تسهیلات کمتر از ۴ درصد کارمزد دارد. همچنین پایین بودن میزان معوقات، یکی از ویژگی‌های تسهیلات پرداخت شده است؛ به‌طوری که نسبت مطالبات این تسهیلات کمتر از یک درصد است.

وی در ادامه با اشاره به طرح کالاکارت بانک مهر ایران، گفت: کالاکارت برای پشتیبانی از مشتریان بانک ارائه شده است. در ایامی که فشار زیادی از محل تورم و کرونا روی معیشت مردم وجود دارد، تقسیم کردن هزینه‌های خانوار به اقساط مختلف، می‌تواند کمک مناسبی به آن‌ها کند.

مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: اکنون کالاکارت بانک مهر ایران با اقساط ۶ تا ۱۲ ماه ارائه می‌شود. این موضوع به‌صورت عام است و همه مردم کشور می‌توانند از این خدمت بانک مهر ایران استفاده کنند. پیش از این یک خدمت اختصاصی نیز به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ارائه شد که بانک مهر ایران در این راستا مبلغ قابل توجهی را در قالب وام‌های ۵۰ میلیون ریالی پرداخت کرد. در مجموع بانک مهر ایران بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال در سال قبل به ۲۰۰هزار نفر پرداخت کرد.

 

دریافت ۴ وام ۵۰ میلیون ریالی

وی این‌طور ادامه داد: اکنون نیز در چارچوب این تفاهم‌نامه وام‌های ۵۰ میلیون ریالی با نرخ کارمزد ۲ درصد، ارائه می‌شود. امیدواریم بتوانیم به همه خانوارهای تحت پوشش سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح تسهیلات دهیم. این وام‌ها در قالب چهار وام ۶ ماهه طراحی شده، به‌طوری که هر ۶ ماه یک بار ۵۰ میلیون ریال وام پرداخت می‌شود. فرد خرید خود را از اتکا با این وام انجام داده، آن را در ۶ قسط تسویه می‌کند و مجدداً این وام را دریافت می‌کند.

اکبری اعلام کرد: بانک مهر ایران آمادگی دارد در همین چارچوب و برای پوشش همه شاغلین نیروهای مسلح، وام برای خرید کالای مصرفی و کالای سرمایه‌ای و بادوام پرداخت کند.

 

رضایت از همکاری با بانک مهر ایران

سردار محمدرضا گودرزی، رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح درباره این تفاهم‌نامه گفت: اتفاق بسیار خوبی در حال رخ دادن است و برای نخستین بار در سطح نیروهای مسلح این کار انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از دکتر اکبری و سردار حشمتی‌پور تشکر می‌کنم که کمک کردند این کار انجام شود. ما برای کسانی کار می‌کنیم که ۶۰ درصدشان جانباز و ایثارگر هستند. کسانی که سال‌های درازی از عمر خود را خدمت کرده‌اند و عده زیادی از آن‌ها ۸ سال جنگ تحمیلی را در جبهه‌ها بوده‌اند.

گودرزی همچنین گفت: از روزی که با بانک مهر ایران شروع به همکاری کرده‌ایم، کارهای جدید زیادی را با همکاری یکدیگر انجام داده‌ایم و هر دو راضی بوده‌ایم.

 

امیدوارم تفاهم‌نامه دوم با بانک مهر ایران منعقد شود

سردار مسعود حشمتی‌پور، مدیرعامل سازمان اتکا نیز در این نشست گفت: هدف از تعامل با بانک مهر ایران و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح این است که به نیروهای مسلح در حوزه مصرف، خدماتی را ارائه کنیم و بتوانیم رضایت بازنشستگان نیروهای مسلح را جلب کنیم. حدود چهار میلیون و ۶۰۰هزار نفر را تحت پوشش داشته و وظیفه داریم در حوزه مصرف، خدمات‌رسان این جامعه هدف باشیم. بیش از دو میلیون نفر از این تعداد خانواده‌های نیروهای مسلح هستند.

وی این‌طور ادامه داد: این همکاری سه‌جانبه تجربه تازه‌ای است و امیدوارم توسعه یابد و الگوی موفقی برای همکاری مشترک بین نیروهای مسلح و بخش بانکی باشد.

حشمتی‌پور ابراز امیدواری کرد که به‌زودی تفاهم‌نامه دوم بین سازمان اتکا و بانک مهر ایران منعقد شود و بتوانیم به شاغلین نیروهای مسلح، خدمات لازم را عرضه کنیم.

 

تسهیلات بدون ضامن!

گفتنی است مبلغ این تسهیلات حداکثر ۵۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن ۶ ماه است. همچنین نرخ کارمزد این تسهیلات تنها ۲ درصد است.

مبلغ این تسهیلات از طریق شارژ حکمت کارت بازنشستگان نیروهای مسلح انجام می‌شود. بازپرداخت اقساط آن توسط سازمان بازنشستگی صورت می‌گیرد و برای دریافت آن نیازی به ضامن نیست.

 

 روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied