شمانیوز
شما نیوز

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال مطالبه منطقه آزاد کیش وصول شد

معاون توسعه سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۷۶ میلیارد ریال از مطالبات این سازمان وصول و این مبالغ در بخش‌های زیرساختی و اجرای برنامه‌های راهبردی هزینه شد.

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال مطالبه منطقه آزاد کیش وصول شد

 ناصر آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: پیگیری و وصول مطالبات در سال ۱۳۹۹  با ارایه روش ها و ایده های مالی در دستور کار این معاونت قرار گرفت و در نتیجه تشکیل ۱۲ جلسه استمهال و پنج کمیته تهاتر ۲ هزار و ۷۶ میلیارد ریال از مطالبات این سازمان وصول شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، ضرورت حفظ پویایی و افزایش بهره وری، با اتخاذ تصمیم درخصوص تامیـن منابع مالـی بـه سه روش انتشار اوراق صکوک ، تسهیلات صندوق نو آوری و شکوفایی و انتشار اوراق خرید دین امکان اجرای طرح‌های توسعه ای و عمرانی ازجمله پایانه جدیـد فـرودگاه کیش درمنطقه میسر شـد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: سال گذشته میزان انتشار اوراق صکوک سه هزارمیلیارد ریال و تسهیلات صندوق نو آوری و شکوفایی ۵۰۰ میلیارد ریال بود و اکنون انتشار اوراق خرید دین نیز به ارزش سه هزارمیلیارد ریال در دست اقدام است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

 


ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied