شمانیوز
شما نیوز

انهدام قریب به 22 میلیارد ریال کالای غیربهداشتی در 3 استان

در راستای ارتقا سلامت جامعه و اجرای مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 61 تن انواع کالای غیربهداشتی و غیرقابل مصرف به ارزش تقریبی 22 میلیارد ریال در استان‌های تهران، سیستان وبلوچستان و همدان امحاء شد.

انهدام قریب به 22 میلیارد ریال کالای غیربهداشتی در 3 استان

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، بیش از 25 تن کالا شامل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد استاندارد، مواد‌ خوراکی تاریخ گذشته، البسه مستعمل، بذر و دیگر اقلام با حضور مقامات ذیصلاح در راستای ارتقا سلامت جامعه و اجرای مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  توسط مدیریت اموال تملیکی استان تهران امحا و از چرخه مصرف خارج شد. ارزش کارشناسی شده کالاهای امحایی معادل 5 میلیارد ریال بوده است.


همچنین طبق جدول زمانبندی امحاء اموال تملیکی فاقد مجوز مصرف در سراسر کشور، مدیریت اموال تملیکی استان همدان نیز همزمان با سایر استان‌ها، در دو پارت مجزا اقدام به امحای کالاهای خاص و کالاهای عمومی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کرد.
در پارت اول 157 قلم کالای خاص به ارزش 627 میلیون ریال معادل 10 تن در شرایط خاص و توسط شرکت‌های  دارای صلاحیت امحاء و در پارت دوم نیز 86 ردیف کالا به ارزش دو میلیارد ریال در حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط صورت‌جلسه و منهدم شد.


علاوه بر این دو استان، در استان سیستان و بلوچستان نیز کالاهای مربوط به 96 فقره پرونده قاچاق شامل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، آب میوه، نوشابه انرژی زا، کفش و البسه مستعمل، سیگار و داروی خارج از شبکه به وزن بیش از 20 تن با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیصلاح  منهدم شد. ارزش ریالی این کالاها بیش از  14  میلیارد ریال اعلام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied