شمانیوز
شما نیوز

تهران و کرج سه روز تعطیل می شود؟ + جزئیات

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز یکشنبه 27 تیر ماه در برنامه خبری کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی سه روزه تهران و کرج اظهار داشت، در جلسه امروز مقرر شد که همه مسئولان مربوطه اعم از مسئولان اجرایی، نظارتی، قضایی و انتظامی جلسات فوق‌العاده‌ای داشته باشند تا با موارد تخلفات برخورد جدی‌تری شکل بگیرد.

تهران و کرج سه روز تعطیل می شود؟ + جزئیات

پایگاه خبری شمانیوز: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز یکشنبه 27 تیر ماه در برنامه خبری کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی سه روزه تهران و کرج اظهار داشت، در جلسه امروز  مقرر شد که همه مسئولان مربوطه اعم از مسئولان اجرایی، نظارتی، قضایی و انتظامی جلسات فوق‌العاده‌ای داشته باشند تا با موارد تخلفات برخورد جدی‌تری شکل بگیرد. یکی از پیشنهادات این بود که با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته، بتوانیم دو و یا سه روز دیگر را از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بگیریم و یک تعطیلی را در تهران و کرج داشته باشیم که این منوط به مجوز ستاد است. با توجه به شرایط ویژه و تردد زیادی که در این دو شهر شکل می‌گیرد، شاید این تصمیم بتواند به بهبود اوضاع کمک کند.

 

وی افزود: تأکید می‌کنم که سفرها برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی هم مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که تا الآن وجود داشت، اگر سفری انجام گرفت با عرض معذرت از همه مسافران آن‌ها را عودت خواهند داد و شاید کار سختی برای عزیزان ناجا باشد ولی لازم است که برای مصالح بالاتر برخی مقررات را سختگیرانه‌تر اجرا کنیم و از الآن تذکر می‌دهیم که در این چندروز به سفر نروند.

 

وزیر کشور تصریح کرد: مهم‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن است و مسئولان وزارت بهداشت در جلسه مطرح کردند که برای تزریق دو دوز برای سنین بالای 60 سال به‌اندازه کافی واکسن تأمین کرده‌اند و اعلام شد روزانه در 800 مرکز تجمیعی در کشور واکسن تزریق می‌شود و در دوهفته افراد بالای 60 سال واکسن دریافت خواهند کرد و روز گذشته نیز بیش از 300 هزار نفر واکسن دریافت کردند. هم‌چنین بعد از تزریق واکسن در مناطق خاص و حساس کرونایی به افراد بالای 50 سال، سراغ گروه‌های پرخطر می‌روند و قول داده‌اند که همه گروه‌های پرخطر را طی یک‌ماه واکسن خواهند زد و با این حساب تا شهریورماه طبق گفته وزارت بهداشت باید واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا و در مناطق خاص 50 سال به بالا و گروه‌های خاص را تمام کرده باشیم و این گام مهمی در جلوگیری از ابتلا خواهد بود.

 

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود بیان کرد: حدود دو درصد از مردم ما به‌خاطر دغدغه و نگرانی، بدون رعایت وقتِ تعیین‌شده به مراکز تزریق واکسن مراجعه می‌کنند که موجب صف و شلوغی می‌شود و امکان ابتلا را بالا می‌برد و فاصلۀ مراجعه بدون نوبت و یا با نوبت نهایتاً یک هفته است و از همه عزیزان می‌خواهیم که این نوبت را رعایت کنند.

 

وی گفت: ضمن عذرخواهی و تشکر از اصناف، گروه‌ها و مشاغلی که در این 17 ماه تحمل کردند و خسارت دیدند به این عزیزان می‌گوییم که این اقدامات برای این است تا منفعت بزرگ‌ترِ جان، سلامت و امنیت مردم را تأمین کنیم و این مسئله در همه‌جای دنیا رواج دارد.

 

وزبر کشور خاطرنشان کرد: ایام عرفه، اعیاد قربان و غدیر و ماه محرم را در پیش داریم و در جلسه امروز مقرر شد پروتکل‌های سال قبل را مراعات کنیم؛ همۀ ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد طبق فرمایش مقام معظم رهبری مانند مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است و حکم قانون دارد و همه باید تابع آن باشیم و رعایت کنیم. البته تلاش می‌کنیم که ظرفیت‌های مناسب اطمینان‌بخشی برای مناسک و مراسمات ایجاد کنیم و همگی از خداوند نیز تقاضای یاری و کمک داریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied