شمانیوز
شما نیوز

جزئیات پرداخت وام 10 میلیونی بازنشستگان

یک ماه قبل مدیر مالی صندوق بازنشستگان کشوری و لشگری اعلام کرد که نوبت اول وام بازنشستگان واریز شده است. همچنین اعلام شده بود که مراحل بعدی در پایان هر ماه واریز می‌شود.

جزئیات پرداخت وام 10 میلیونی بازنشستگان

به گزارش شمانیوز، یک ماه قبل مدیر مالی صندوق بازنشستگان کشوری و لشگری اعلام کرد که نوبت اول وام بازنشستگان واریز شده است. همچنین اعلام شده بود که مراحل بعدی در پایان هر ماه واریز می‌شود.

 

طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی صندوق بازنشستگی، باید دومین مرحله وام بازنشستگان لشگری و کشوری در پایان تیر واریز می‌شد. پیگیری‌های هفته گذشته تجارت‌نیوز از این صندوق نیز حاکی از این بود که وام تا روز پنجم مرداد واریز شود. اما این واریزی انجام نشده است.

 

 آخرین پیگیری‌ها حاکی از این است که واریز وام با تاخیر انجام می‌شود. صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری علت تاخیر را تعطیلات اخیر اعلام کرده است.

 

در واقع صندوق بازنشستگی کشوری مدعی است که تعطیلات شش روزه‌ی اخیر موجب شده که در واریز وام به حساب بازنشستگان تاخیر ایجاد شود. چرا که برای واریز وام‌ها باید بین بخش مالی صندوق با دیگر بخش‌ها از جمله بانک عامل هماهنگی ایجاد شود که به علت تعطیلی‌ها این کار انجام نشده است.

 

واریزی باید نهایتا تا امروز انجام می‌شد که با احتساب تعطیلات شش روزه قاعدتا باید تا یک هفته آینده انجام شود.

 

حدود ۳۲۵ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر متقاضی وام بودند که حدود ۱۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

 

در روز پنجم تیر بیش از ۲۳ هزار نفر این وام را گرفتند قرار است به ۱۰۷ هزار نفر دیگر از این بازنشستگان وام پرداخت شود. دومین نوبت پرداخت مربوط به تیر است که احتمالا در هر مرحله بیش از ۲۰ هزار نفر وام خود را بگیرند.

 

چهار نوبت دیگر باقی می‌ماند که به ترتیب باید پایان ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آیان انجام شود. این تسهیلات با کارمزد سالانه چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه (سه ساله) به مشمولان پرداخت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied