شمانیوز
شما نیوز

یارانه برای چه کسانی دیشب واریز نشد؟

آخرین یارانه معیشتی در دوران فعالیت دولت حسن روحانی شب گذشته پرداخت شد.

یارانه برای چه کسانی دیشب واریز نشد؟

به گزارش شمانیوز: آخرین یارانه معیشتی در دوران فعالیت دولت حسن روحانی شب گذشته پرداخت شد. مبلغ یارانه معیشتی همانند ماه‌های گذشته بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان بوده است.

 

یارانه معیشتی مرداد را ۶۰ میلیون نفر دریافت کرده‌اند اما چه کسانی این یارانه را نگرفته‌اند؟

طبق اعلام نوبخت، بیش از ۱۸ میلیون خانوار متشکل از ۶۰ میلیون نفر مشمول بسته‌های حمایت معیشتی محسوب می‌شوند. مسوولیت شناسایی این ۱۸ میلیون خانوار بر عهده وزارت رفاه بوده است و حدود ۲۴ میلیون نفری که این یارانه را نمی‌گیرند طبق ادعای دولت، جزو سه دهک بالایی جامعه، یعنی دهک‌های هشتم، نهم و دهم هستند. این افراد براساس بررسی مجموعه‌ اطلاعات از دارایی‌های مالی و سرمایه‌ای، همچون ارزش و تعداد املاک، ارزش و تعداد خودرو، گردش حساب سالانه و میزان تراکنش‌های مالی ماهانه و برخی شاخص‌ها همچون تعداد سفرهای خارجی در سال در لیست حذف‌شده‌های یارانه معیشتی قرار دارندو

پرداخت این یارانه از آذر سال گذشته به دولت واگذار شد و دولت بودجه آن را از افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی بنزین پرداخت می‌کند.مبلغ این یارانه نیز از ماه اول تاکنون تغییر نکرده، به نحوی که خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

در مجموع دولت سال گذشته از محل افزایش قیمت بنزین بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی داده بود و در امسال نیز همچنان این سیاست ادامه یافت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied